NOUA LEGE A ADMINISTRAŢIEI LOCALE – UN POSIBIL EŞEC!

Cu multe scremeri, ghionturi şi scrîşniri din dinţi, hoarda de parlamentari ajunşi printr-o greşeală genetică şi de ghinion al naţiei acolo – cravaşaţi de pierderea alegerilor prezidenţiale (PSD) şi de o posibilă revenire reevaluată (PNL) la putere – se vede nevoită să refacă Legea Administraţiei Locale după alte principii.
Mă rog, după ce actualul sistem aranjat cu mîna cu bătături la palmă a „regimului băsescu” a făcut posibil acest obicei tribal întîlnit probabil la aborigenii din Matto Groso al Căpitanului Val Vîrtej ( prietenii din generaţie ştiu la ce mă refer ), iată că acum talibanii roşii care se află la putere, nu ştiu ce modificări mai democratice să propună doar-doar vor fi „reevaluaţi” de masa de alăgători şi li se vor pierde calificativele de comunişti, baroni şi corupţi, cu care sunt acum stigmatizaţi pe bună dreptate.
Lor li se alătură cu mare avînt revoluţionar şi o parte dintre liberalii „noului partid” care doresc cît mai repede să li se şteargă urmele de murdărie de pe uniformele de USL pe care nu demult le îmbrăcaseră.
Ca să-şi spele şi ei imaginea proastă cu care sunt percepuţi, „noii liberali” se dau şi ei de ceasul morţii să schimbe cu propuneri care se vor cît mai democratice actuala Lege tîmpită pe care tocmai ei au adus-o în acest hal prin grija Anei Pauker Macovei.
Ce mai, te tăvăleşti de rîs cînd vezi nişte rechini cu dinţii tociţi de atîţia bani de aur pe care i-au tot încercat cu dinţii să descopere falsurile – gen Dragnea, Ponta, Zgonea şi alţii ca ei…
Parcă nici rahat n-au mîncat cu polonicul, parcă nici n-au „produs” pe centură şi abia acum încearcă să-şi toarne cenuşă în cap fiind susţinuţi „la vedere” de toate celelalte forţe politice într-un consens hilar.
Păi bine măi troglodiţilor, acu’ vă vine vouă ciclul şi vă gîndiţi că gherţoii talibani din toate partidele care deţin şi funcţia de Preş-uri la C.J.-uri şi primari de oraşe (mari sau mici), de comune, deţin şi funcţii politice de vîrf în partidele care i-au transformat în nişte satrapi?
Adică acu’ vă gîndiţi voi să despărţiţi funcţia de lider în partid de cea administrativă?
Dar cum? Lăsîndu-le o putere iluzorie şi punîndu-le alături nişte „manageri” apolitici cu statut de „înalţi funcţionari publici” care să aibă doar funcţia de a scoate castanele încinse din foc cu mîinile lor pentru a nu vi se frige ştăbăraia partizană la focul corupţiei, ha?
Păi ia să vă spună mandea cam cum va sta treaba dacă veţi scoate această lege precum se întrevede că o planificaţi…
Mai întîi, după părerea mea, este că această lege – în ciuda vorbăriei şi amabilităţilor enunţate pe la Dana Helas sau Lianta Ruse la televizor care sunt pure demagogii şi – dacă votul va fi secret de stat („geheime”), legea aproape nu va trece, sau va trece cu o foarte mică majoritate numai „la ordin” expres şi eventual cu voturile la vedere, ca să vadă nenea Dragnea a cui mamă a fost curvă…De ce?
Păi uite de ce: să luăm cazul Iaşului, dar analizaţi situaţia fiecărui judeţ în parte!
La Iaşi, şeful PSD (aflat de 25 de ani la putere indiferent de cum s-a numit şi prin ce partid s-a perindat) a fost în general primarul oraşului.
Rareori a existat (aproape că nu) situaţia ca primarul şi Preş-ul CJ să fie în opoziţie. Dar a fost şi iată că acum este…
Propunerea venită de la cotonogiţii Ponta şi Dragnea (care se şi vedea „preş” la PSD) să se disocieze funcţia politică de lideri în partid de aceea de primar şi de Preş la CJ, are darul să-i înfurie atît pe Nichita, cît şi pe Adomniţei.
Păi puterea baronetului tocmai în acest cumul a stat! Este evident că cei doi nu se vor opune făţiş propunerii care a devenit un curent în clasa politică, dar nici nu vor sta cu mîinile subţiori fără să caroteze la maximum ideea prin parlamentarii pe care îi calcă pe gît, pentru că de ei sunt făcuţi parlamentari şi multe fire nevăzute îi leagă. Doar DNA-ul nu-i leagă!
Propnerea lui „VILI” (Victoraş şi Liviuţ) este ca şefii din partide să nu mai aibă funcţii administrative…Pînă la liderul partidului? Asta nu e clar, pen’că întîi se vrea votată noua lege a „admenstruaţiei locale” şi abia apoi, la Sfîntu Aşteaptă vor fi Congrese la partide care vor stabili pînă unde se aplică regula…
Adică cum vine şmecheria? Şi Nichita şi Adomniţei, să aibă în subordine de mîine cîte un manager ultracapabil venit „prin concurs” (de împrejurări?) fără aport politic – ins care să devină „omul cu cuţitul” în mînă care taie şi să spînzure tot bugetul Administraţiei după cum îi dictează „alesul” de deasupra lui, iar managerul (n-aşa?) răspunde cu libertatea şi averea personală de felul cum sunt cheltuiţi banii publici?
Băi tîmpiţilor, băi inepţilor, ori sunteţi cretini şi isterici, ori ne credeţi doar nişte omuleţi fără ocupaţie care nu au habar de nimic pe astă planetă…
Niciun „city-manager” sau „country-manager” nu va putea munci ca lumea pe o astfel de funcţie decît dacă se va supune orbeşte unui inept care este ales din greşeală pe listele făcute după tabelul de şpagă al unui partid politic!
Uite cum văd eu treaba, trebuie ca Noua Lege a Administraţie Publice Locale să înceapă aşa: Primarul unei localităţi (indiferent de mărime), ca şi Preşedinteele Consiliului Judeţean odată aleşi pe listele unui partid politic sunt obligaţi să demisioneze din acel partid şi pe timpul mandatului – care nu poate ţine mai mult de două legislaturi – să devină „de facto” eliberaţi de povara politică. Exact ca şi Preşedintele României!
Viceprimarii şi vicepreşedinţii Consiliului Judeţean rămîn oameni politici pe listele de partid sau ca independenţi, la fel ca şi consilierii locali. Ei vor influenţa prin votul lor politica generală a primăriei sau a Consiliului Jdeţean ( a Regiunii).
Din momentul alegerii în funcţie, aş stabili PRIN LEGE să zicem salariul unui Preşedinte de C.J de 5000 de euro lunar – salariu fix, fără niciun alt spor, premiu, sau îndemnizaţie înafară de diurnă de delegaţie – iar primarul unui mare oraş reşedinţă de judeţ să zicem 4000 de euro, la oraşe mai mici 3000 de euro, iar la comune de 2000 de euro.
Apoi, aceştia n-au decît să răspundă cu libertatea şi averea lor personală despre fiecare ban sifonat!
Deci Preşedintele CJ sau Primarii sunt aleşi şi propulsaţi de partidele politice sau candidaţi aleşi independent, dar odată aleşi, EI ÎŞI PIERD FUNCŢIA POLITICĂ –indiferent care a fost aceea de pînă atunci!
Cînd cei aleşi vor deţine o asemenea funcţie cu un asemenea salariu supuşi verificării ochiului vigilent al tuturor forţelor politice din Consiliu şi vicepreşedinţii politici care vor contrasemna de oportunitatea şi legalitatea actelor, nimeni nu va mai fi tentat să sifoneze banul public!
Este posibil ca după un mandat, primarul sau Preşedintele CJ să nu mai aibă susţinerea politică a partidului din rîndul căruia a provenit, fie că nu „i-a mulţumit” pe vechii tovarăşi, fie că se găseşte alt şef temporar mai nerăbdător să-i ia scaunul…
Dar în acest caz, dacă acel primar sau Preşedinte de CJ a fost un om capabil şi a mulţumit prin felul în care a condus, evident că va fi susţinut şi reales în ciuda faptului că partidul din care a provenit susţine altă persoană! Ăsta este motorul corect şi democratic!
Aaa, pe timpul mandatului, primarul şi Preşedintele CJ trebuie să devină MANAGERI în cel mai bun înţeles al cuvîntului ai Administraţiei locale pe care o reprezintă. De aceea partidele vor avea o mare responsabilitate în desemnarea candidaţilor la funcţiile de primar sau Preş. al CJ, pentru că în caz de eşec, vor plăti electoral în alegeri acel eşec.
Evident că e necesar să existe în noua Lege şi pîrghii de demitere anticipată a primarilor sau a Preşedinţilor de Consilii Judeţene, printr-un Referendum local.
Mai mult, eu aş vedea orice candidatură la funcţia de primar sau Preş. al C.J. ca o ofertă de Contract în alb cu nişte condiţii minime obligatorii pe care candidatul le propune alegătorilor în campania electorală, iar după alegere el să semneze acel Contract cu societatea civilă. Să ai cum să alegi în funcţie de capacitatea celui care are curajul să promită ceea ce ştie că va trece clauză după ce va fi ales!
Clauzele minime ce şi le impune pentru a fi ales (asigurarea circulaţiei în orice anotimp, asigurarea transportului în comun, a evacuării deşeurilor menajere, a curăţeniei oraşului, etc), vor constitui şi condiţii pentru acordarea salariului fix lunar.
Încălcarea obligaţiilor ar putea atrage sancţiuni pecuniare prin diminuarea acelui salariu fix în anumite procente stabilite printr-o hotărîre a Consiliului Local, care în urma unor sancţiuni repetate poate propune Referendum pentru demitere anticipată.
Menţinerea pe funcţie în urma Referendumului, atrage imediat dizolvarea Consiliului Local şi alegeri locale anticipate!
Din păcate sunt ferm convins că niciun parlamentar actual de Iaşi nu ar îndrăzni şi NU AR DORI să ducă propunerea mea în Parlament pentru dezbatere.
Şi mă îndoiesc că oricare alt parlamentar român aflat în funcţie în acest moment ar fi în stare să facă acest gest. Doar nu-s nebuni să transforme România într-o ţară democrată care să nu mai poată fi controlată!
Aşa că – VILI – scoateţi voi altă porcărie de lege cum vă convine numai vouă…