RĂZBOIUL ORGOLIILOR

Polemică mare pe Facebook! Uragan de gradul zece în farfuria cu ciorbă din burtă. Toată lumea se pricepe, toată lumea îşi dă cu părerea şi cu presupusul, dar cu toţii – la unison – se uită şi nu văd decât primul copac din pădure…
Se dezbate public problema ACHIZIŢIONĂRII de noi autobuuze necesare Iaşului. Cu toţii sunt de părere că DA, Iaşul are nevoie de autobuze noi, moderne, aşa cum mulţi români au văzut pe afară că circulă în oraşele unde trăiesc europeni adevăraţi, conduşi de alt fel de clasă politică, nu ca aceasta de la noi.
Acolo edilii oraşelor îşi bat cu adevărat capul să ofere condiţii cât mai civilizate cetăţenilor, la noi îşi pun problema cum să obţină un parandărăt mai mare şi cum să se scuipe cu adversarii politici ca să-şi impună punctul de vedere sau să tragă spuza pe turta găştii lor.
Pe vremea când mă zbăteam să înfiinţez acel partid cetăţenesc al societăţii civile ce a băgat groaza în clasa politică locală de a apelat la „câmpul tactic” să ne blocheze, am muncit preţ de vreo săptămână căutând pe Google articole despre companii de transport public din lumea largă, despre vehicule de transport public de care nu aveam eu cunoştinţe aprofundate, am tradus zeci de ore folosindu-mă de Google Tranlate de multe ori din limbi din care nu aveam habar măcar „o boabă”.
M-am consultat cu prietenul meu Dionisie Lefter – un liberal „pur sânge” care ca şi mine a împuns fuga din partidul acaparat de Relu Fenechiu şi gaşca lui de arivişti şi oportunişti crescuţi ca şi mentorul aflat acum în puşcărie.
Dionisie este bârlădean ca şi Marius Danga, dar ce diferenţă! Cam cât este de la Pământ şi până la Pluto! Are dublă „cetăţenie”, de mulţi ani a devenit şi el ieşean prin adopţie, cu domiciliul în Iaşi dar cu gândul şi cu mintea mereu la România! A devenit consultant al unei firme americane într-un domeniu de vârf al tehnicii, este doctor inginer de adevăratelea în mecanică, este inventator, are calitate de expert în management, în transporturi rutiere având şi titlul de expert atestat al Ministerului de justiţie, a bătut planeta în lung şi în lat pe toate continentele locuite, în concluzie este o persoană cu multiple calităţi şi expertize care ar trebui preţuit în aur de o colectivitate.
Cu el m-am consultat când am scris Programul de Guvernare Locală pe Transport Public al partidului cetăţenesc Alternativa Civilă, dar din orgolii prosteşti ori din nepăsare, din răutate şi invidie acest Program nu a fost citit decât poate de foarte puţini ieşeni interesaţi politic sau care au dorit să vadă ce doreşte „concurenţa”.
Personal am trimis Programul întocmit direct unor oameni din Presa Locală cu care chipurile aş fi prieten pe facebook, am trimis către aşa zise ziarele principale din Iaşi, l-am publicat de câteva ori pe pagina mea personală în serial, pe capitole, ca să nu fie obositor, pe pagina soţiei mele, pe pagina Alternativei Civile, în speranţa ca aceste idei să fie cunoscute de cât mai mulţi ieşeni şi ei să poată înţelege şi discerne că în Iaşi sunt şi oameni care chiar au idei, care chiar gândesc soluţii, care au viziune şi nu rămân închistaţi în idei venite pe drumuri bătătorite dinspre PSD, PNL, sau sateliţi. Degeaba!
Bine, au trecut alegerile, s-a văzut că am avut dreptate într-u totul, liberalii conduşi deplorabil de Marius Danga şi Marius Bodea , de ex Rectorul Dumitru Oprea au obţinut un scor de fiasco, drept pentru care au fost acum numiţi oficial în conducerea partidului cu speranţa că în toamnă îl vor distruge total dându-i lovitura de graţie.
A ieşit primar Mihai Chirica, aghiotantul veşnic al penalului Gheorghe Nichita cu care a făcut atâtea inginerii financiare în această Românie mafiotă, încât într-o ţară normală intitulată democrată trebuiau să fie de mult condamnaţi la ani grei de puşcărie şi confiscată averea de zeci de milioane de euro… Dar asta e deja altă problemă.
Chirica a ieşit prin votul talibanilor lui Iliescu , cei care au mai rămas, sau copii şi nepoţii acelora transformaţi în ciocoii noi care clamează că reprezintă lumea săracă şi dezavantajată.
O dată cu el Consiliul Local Municipal este predominat de PSD şi de câţiva liberali care cică formează Opoziţia după ce au fost în cârdăşie în vechiul USL.
Ok. Personal am dus un război făţiş la baionetă cu toţi, fără deosebire, dar şi cu presa ticăloasă care îi serveşte la vedere fără frică de nimeni, nici măcar de mulţimea prostită care se lasă manipulată căscând gura la toate mârşăviile colportate de ziariştii transformaţi şi ei în trompete a lumii interlope.
Multă lume mă cunoaşte ca un luptător civic deosebit de activ şi combatant pe Facebook, mulţi nici nu au auzit de mine. Sunt un dur care nu mai admite dialogul cu cei pe care îi intuiesc de la prima literă scrisă că nu pot duce un dialog, fie din incompetenţă, fie din rea voinţă, fie din prostie sau invidie. Aşa dur cum sunt perceput, accept oricând o mână întinsă pe care şi eu o întind acelora pe care îi văd că pot trece peste orgolii, că pot pune raţiunea înaintea altor interese personale sau de partid.
Ei bine, intuind imediat cu flerul meu exacerbat la maximum după cei 6 ani de invaliditate ce m-au obligat să-mi reconsider viaţa şi să muncesc 9-10 ore zilnic la calculator că actuala stare catastrofală ce ne-a adus-o alegerile are nevoie de o altă metodă, ca societatea civilă adevărată, aceea nereprezentată de ONG-uri să-şi spună părerea, să-i fie luată în seamă vocea, pentru că NOI SUNTEM MAJORITATEA în ciuda rezultatelor false şi subiective reieşite de alegerile ce sunt vizibil manevrate de o lege stupidă ca şi clasa politică ce a impus+o!
Proştilor şi tembelilor care au votat pe escrocul Chirica doar pentru că a fost reprezentantul PSD Iaşi le spun că prostia lor – în ciuda faptului că reprezintă mai puţin de o treime din populaţia cu drept de vot – duce Iaşul spre DEZASTRU, deoarece reprezentanţii aleşi acum pentru patru ani sunt oameni încăpăţinaţi, lipsiţi de viziune, corupţi şi nu în ultimul rând total inepţi măcar de a înţelege o soluţie extrem de ingenioasă, care nu a mai fost aplicată până acum de nicio localitate din România !
De cealaltă parte, la liberalii care pretind că ar fi Opoziţia, sunt oameni destui cu minte şi capacitate tehnică pe domenii diferite, dar din păcate sunt conduşi de nişte reprezentanţi ai găştii lui Relu Fenechiu şi nu au altceva în creiere decât combinaţiile aducătoare de bani negri cu orice preţ în buzunarele proprii şi funcţii cu care să-şi bombeze pieptul pentru că ar reprezenta „ceva” pentru muritorii de rând.
Aici, orgoliile şi infatuarea sunt identice cu PROSTIA. Faptul că în campania electorală am dus cu ei o bătălie „pe viaţă şi moarte” în dorinţa de a-mi feri concetăţenii să pună lupii paznici la stână, au atras cu siguranţă ura lor împotriva mea, mai ales că mi s-a adeverit prognoza în ceea ce au obţinut la alegeri.
Sunt „prieten” pe Facebook cu muţi jurnalişti din presa scrisă, audio, video, cu oameni care pretind şi se comportă ca vectori de opinie şi mulţi dintre ei chiar au influenţă prin erudiţie şi cultură.
Din păcate şi în cazul majorităţii dintre ei primează interesul de gaşcă, privilegiile de a fi consideraţi de nişte nulităţi politice care sunt acum pe val elita intelectuală a cetăţii, chiar dacă din asta nu au un mare profit material constant, dar în final asta le dă dreptul de a servi somităţile aflate la putere ce la rândul lor îi bagă prin tot felul de comisii aducătoare de notorietate, de deplasări internaţionale, de titluri onorifice, etc. Pentru asta sunt dispuşi să calce orice, să-şi învingă mândria şi să facă nişte compromisuri fără a le păsa de posteritate.
Lupt de mult cu tembelismul, cu demagogia, cu prostia genetică, cu falsitatea unora, cu ipocrizia. Am reuşit să pun în insectarul personal înfingându-le boldul în şira spinării ondulată muşte, ţânţari, bâzoi, albine, trântori, fluturi de noapte, gâze şi coleoptere.
De mult am în minte cine este fals şi cine este un om deschis şi doritor cu adevărat să fie cetăţeanul altruist care luptă pentru binele comun – pentru că trăind bine comunitatea avem şi noi rostul pe acest pământ lăsaţi de Dumnezeu.
Revin la dezbaterea cu achiziţionarea autobuzelor. Tânăra mea amică de pe Facebook – liberala Alexandra Gugiuman – pe care o urmăresc de mult şi o observ încântat cum încearcă din răsputeri să-şi păstreze verticalitatea şi corectitudinea opiniilor printre şefii care nu au astfel de criterii în evaluarea lor, supune într-un articol pe blogul ei problema achiziţionării noilor autobuze votate de Consiliul Local, unde liberalii au avut o dispută cu „restul lumii” doar ca să se afle în treabă.
Cu toate că Alexandra a citit cu siguranţă numeroasele articole scrise de mine pe această temă încercând disperat să opresc o prostie care indiferent de unde vom lua banii va fi oricum o catastrofă pentru oraş, ei bine şi ea ignoră să aducă vorbire în articolul ei despre faptul că totuşi mai există o propunere vehiculată, care chiar dacă nu vine din partidul ei sau de la adversarii lor politici poate ar fi bine să fie luată în discuţie… Nu mă îndoiesc de faptul că Alexandra a dorit fin şi cu grijă să nu care cumva să rănească orgoliul sensibililor ei actuali şefi şi din acest motiv să le zgâncilească orgoliul, motiv pentru care nu a îndrăznit să scrie direct despre poziţia repetată obsesiv de mine ca să trezesc o polemică reală în societate, ca să supun dezbaterii şi ceva „altceva” decât o duce mintea pe madam Firea.
În discuţie intră şi amicul Vlad Rotaru – pe care în ciuda faptului că lucrează la hârtia neigienică ce-l şterge acum şi la cur şi la gură pe Mihai Chirica – îl respect şi îl admir ca om tânăr dornic să-şi construiască o carieră cât se poate de corectă şi cinstită în presă, la un ziar recunoscut pentru mizeriile şi dejecţiile ce le aruncă din interes asupra unuia sau altuia la ordinul hipopotamului patron. Dar Vlad trebuie să câştige în final şi el o pâine, trebuie să muncească şi el pentru a-şi construi o carieră şi vina sa nu este oricum decât aceea că nu are aici la Iaşi nici un loc unde presa ar fi cât de cât liberă. Şi el ignoră cu bună ştiinţă să facă vorbire de soluţia pe care o vehiculez eu tocmai pentru a nu intra în conflict cu patronul hipopotam care acum este de serviciu la dosul lui Chirica. Îmi dau seama că asta i-ar atrage o droaie de neplăceri şi îl înţeleg pe undeva, dar doar atât.
Avem acum viceprimar tehnic în persoana liberalului ing. Radu Botez pe care îl cunosc şi îl urmăresc de la distanţă de când eram teoretic colegi în PNL. În campanie chiar am sugerat Ancăi Preda că în situaţia când ieşenii şi-ar deschide mintea votâns-o Primar independent al Iaşului, ar fi bine să-l poată propune pe Radu Botez ca viceprimar. Măcar este un om de factură tehnică, mult mai profesionist şi deschis la minte decât Chirica, al cărei experienţă şi calităţi sunt arhicunoscute din imensitatea de prostii şi aberaţii tehnice ce bântuie Iaşul.
Din păcate Radu Botez e un om şters, fără personalitate, un fel de Johannis autohton care s-a lăsat împins să candideze alături de ALDE Varujan Vosganian, Popescu Tăriceanu şi libidinosul WiCe al judeţului, faimosul voayer Victor Chirilă – împinşi de mafia fenechistă să fie cumva o aripioară care să mai atragă nişte voturi de la unii fraieri care sunt liberali „uselişti”.
Din păcate, amicul meu dr. Răzvan Constantinescu nu a găsit de cuviinţă să mi se alăture mie şi altor oameni oneşti şi cinstiţi – buni profesionişti pe domenii difierite – pe Proiectul ce l-am iniţiat ca să formăm un partid puternic al societăţii civile cu care să participăm la alegeri şi a ales în ultina clipă să încerce să-şi rezolve neâmplinirile cu nişte perdanţi care l-au trădat pe Crin Antonescu şi apoi au ales pribegia doar ca să rămână în şa pe mârţoagă. Dintr-un om cu convingeri liberale, a ajuns acum la remorca PSD. Măcar dacă ar putea să-şi atingă scopul. Împreună cu el puteam da un semnal adevărat către societatea civilă că suntem oamenii de care Iaşul ar avea nevoie să pornească pe un drum curat. Asta e…
În acest context vreau eu să înţelegeţi că din orgolii, dintr-o ambiţie prostească NIMENI nu doreşte să se oprească puţin, să respire o gură de aer curat şi să mă asculte! Ce vrea nebunul ăsta? Ce tot spune el despre soluţia ingenioasă? Vrea să ne ia nouă faţa? Ne vrea cumva locul sau gloria?
Nu nenorociţilor, nu vreau decât să aveţi bunul simţ şi răbdarea să mă ascultaţi pe mine şi pe Dionisie Lefter, să ascultaţi că propunerea noastră nu spune să nu împrumute Iaşul sutele de milioane de euro , dar noi propunem ALTCEVA!
Să luăm sutele de milioane de euro chiar şi de la BERD sau de la U.E. de la Donald Trump sau de la şeicul arab de-i bun prieten cu Marius Bodea, dar banii să-i băgăm IMEDIAT în infrastructură!
Străzile pe care circulă în mod normal autobuzele sunt în mare parte modernizate destul de recent – chiar dacă în unele zone deja dau semne de lucru prost făcut – altele se pot face şi ele trebuie întreţinute permanent pe tot parcursul anului.
Aici facem următoarea MIŞCARE ce nu s-a făcut încă nicăieri în România! Formăm o echipă de specialişti care să colaboreze pe perioadă determinată cu Primăria şi întocmim un Caiet de Sarcini inteligent, cu criterii clare şi precise pe care îl stipulăm în acest Caiet şi scoatem transportul public cu autobuze la LICITAŢIE INTERNAŢIONALĂ, fie numai în U.E. pentru început şi mai apoi în lumea largă dacă nu reuşim din prima!
Nu băgăm noi nici 5 bani în autobuze turceşti, româneşti sau orice altă marcă super renumită! Noi punem condiţii despre ce criterii trebuie să îndeplinească autovehiculele şi mai departe ne facem separat nişte calcule privind costurile actuale ale Primăriei cu transportul Public cu autobuze, Aşa vom putea stabili cea mai bună variantă şi cea mai bună ofertă venită, ca să fim mult mai avantajaţi decât acum şi dintr-o dată, în termen scurt, la Iaşi parcul de autobuze să se înoiască fulger.
Băgam bani într-un număr de autobuze noi? Zeci, sute de milioane? Plătim dobânzi împovărâtoare la bănci. Peste maximum 5 ani deja aceste maşini nu mai sunt rentabile. Vor consuma mult carburant şi piese de schimb. Nu vor mai fi noi, le vor distruge ieşenii necivilizaţi. Nici nu vom termina plata împrumutului şi atunci ce facem? Intră iar în faliment ultimul RATP? Alt împrumut?.
Luăm bani, dar cu banii dezvoltăm iarăşi la Iaşi o reţea de troleibuze acolo unde tramvaiele nu au linie. Sunt multe străzi şi zone ce trebuie acoperite cu troleibuze moderne. Nici pe astea nu le cumpărăm noi. Facem infrastructura şi organizăm LICITAŢIE INTERNAŢIONALĂ!
În lume sunt companii mari şi puternice de transport public dornice oricând să-şi extindă piaţa. Câştigă şi ei – dar în aşa fel încât Primăria să poată controla prin clauze contractuale condiţiile impuse de preţ şi de frecvenţă – dar câştigă şi Iaşul, care beneficiază de un parc nou de mijloace fiabile şi moderne fără a ne durea capul de exploatarea lui! Transportatorul se ocupă de management, dar oricum foloseşte . forţa de muncă locală.
În timp, tot cu suma asta de bani ce o împrumutăm gândim spre viitor şi investim bani în staţii electrice de alimentare cu energie electrică pe tot arealul Zonei Metropolitane. Un fel de „staţii PECO” cu energie electrică. Viitorul va dezvolta autoturismele electice. Iaşul va fi pregătit. Dar şi noi vom putea cere Transportatorilor Publici cu care avem contract să schimbe parcul pe autobuze electrice. Vom deveni primul oraş din România ce va avea majoritatea transportului public nepoluant!
Tot la fel – cu licitaţie internaţională trebuie procedat şi în cazul tramvaielor! Terminăm de modernizat infrastructura şi schimbăm parcul fără să cumpărăm noi tramvaie!
Tot ceea ce ne trebuie este să adunăm capete luminate, buni profesionişti, să cerem aportul specialiştilor  Universităţilor ieşene sau a altora din afară.
Există firme puternice internaţionale de Consultanţă care pot întocmi studii şi Caietul de Sarcini pentru licitaţii!
Totul la vedere, totul fără furt de bani, totul pentru oameni, totul pentru ieşeni!
NU ştiţi? Vă este frică de nou? Atunci nu aveţi ce căuta acolo!
Apelez aici la acei amici din lista mea care lucrează în presă. Ştiu. Sunteţi dependenţi. Ştiu. Vă este frică. Dar sunteţi în primul rând IEŞENI, sunteţi părinţi de copii cărora trebuie să le lăsaţi Iaşul ca un mare oraş de cultură, dezvoltat şi civilizat!
Eu nu voi mai fi în curând. Nici voi nu sunteţi veşnici! Dar Istoria va consemna viitorimii şansa ce am ratat-o dacă ne încăpăţinăm în prostie sub impulsul orgoliilor!
Vă dedic acest articol domnule Lucian Dârdală!