smurd-2

RUTINA PROSTIEI

Niau, niau, niau, niau!
Niau, niau, niau, niau…
Deja ne este tuturor familiar sunetul acesta menit să trezească și morții din cimitire. Eu locuiesc pe o stradă care e cumva un traseu obligatoriu pentru mașinile Salvării care aleargă în trombă cu sirenele și girofarurile în plin către Neurochirurgie… Pot dormi deja liniștit și în nopțile în care îți țiuie urechile de corul greierilor de sub geam, indiferent dacă această liniște e străpunsă de țiuitul sirenei ce strigă în noapte. Dacă nu dorm la acele ore de dimineața foarte devreme (și de obicei la acele ore de liniște scriu), aud din Păcurari țiuitul salvării pe care am ajuns acum să-l diferențiez de acela a mașinilor SMURD. Plânge cumva altfel…
De prin Târgu Cucului (după intensitatea sunetului) știu că Salvarea (SMURDUL) vine la Neurochirurgie sau la Spitalul de Copii. Unele o iau pe Elena Doamna – Bucșinescu, în timp ce altele aleg Eternitatea și Piața Chirilă. Da, sunt mai aproape de eternitate cei care se îndreaptă spre Neuro…
Din ceea ce am relatat până aici se deduce că toate mașinile speciale ale Salvării, SMURD, Pompieri, au trasee specifice, studiate, pentru a ajunge într-un cartier sau altul, la un spital sau altul. E „chestie” de „procedură”. Ceva foarte normal pentru niște instituții la care rutina este ca și în armată dătătoare de ordine și calea cea mai sigură de a ieși din situații limită fără a greși prea tare.
Prin urmare, absolut toate mașinile Salvării, SMURD, Pompieri, etc ce vin din Nordul județului au punct obligatoriu de trecere pe str. Păcurari – Piața Eminescu – Independenței.
Piața Eminescu este un punct nodal, un macaz care dirijează și selectează „spitalul” care este de gardă sau care are o anume specialitate.
Prin voia lui Vodă Gheorghe și a ineptului său aghiotant Chirica, la începutul mileniului trei, într-o Românie membră a Uniunii Europene, doi inepți care au condus și încă mai conduc Iașul s-au folosit de puținătatea minții lor și de aceea a limitaților subordonați să „screamă” din puțul secat al gândirii – pentru a împăca și capra și varza ( a se citi pentru a le rămâne și de parandărăt) – Pasajul Mihai Eminescu și limbricul suspendat denumit pretențios Pasajul superior Țigarete!
Ok. Ieșenii știu că sub pasajul practicat într-un șanț deschis mai mult decât acoperit, pe care trupele de Geniu ale oricărei armate de înapoiați îl face în fața tancurilor inamice în maximum 7 zile de muncă folosind 2 excavatoare și zece autobasculante, este doar pe 2 benzi de circulație în formă de „S” – câte o bandă pe fiecare sens.
Nu are rost să fac pentru niște idioți recunoscuți, aici și acum, teoria construcției unor pasaje nodale de circulație într-o aglomerație urbană cu trafic intens ca a Iașului, precum și soluții ingenioase pe care inginerii și arhitecții din lumea largă le găsesc spre uimirea PSD încă de acum o sută de ani înainte!
Așadar, o dată intrat în traversarea acestui pasaj ești limitat ca posibilități în cazul unei avarii ale altei mașini sau chiar a autoturismului propriu și până să vină Poliția să rezolve situația blocând capetele și deviind traficul, poți aștepta chiar ore ca șoarecele prins în cursă.
Din acest motiv am rămas uimit astăzi venind cu un taxi dinspre Păcurari spre Tătărași să aud în spate imediat ce am trecut de intersecția cu Pasajul Țigarete mieunatul specific al SMURD-ului. Taximetristul se uita permanent în retrovizoare și mă așteptam ca în orice moment să tragă pe dreapta și să oprească. Din sens invers circula o coloană compactă de mașini, printre care droagele de autobuze ale escrocilor Chirica și a cumătrului său de la UNISTIL ce vor să mai bage lăboaiele acum în alte buzunare la un nou mandat ca să mai producă un șmen, se târau cu viteza melcului.
În fața noastră coloana se deplasa suficient de repede și de continuu pentru ca noi să ne fi oprit – caz în care cu siguranță am fi făcut mai rău și nicidecum mai bine. Dacă ar fi încercat să tragă pe dreapta, taximetristul ar fi blocat efectiv circulația, pentru că spațiul rămas în stânga noastră și firul ce venea continuu din sens contrar nu lăsa loc SMURD-ului să ne depășească.
Țiuitul sirenei îmi strepezise deja timpanele, ne apropiam de Pasajul „subteran” și în clipa când am intrat în „șanțul antitanc” de la Fundație urletul buburuzei roșii din spatele nostru amplificat de „pereții mulați” ai cretinului ce a ajuns primar prin votul unor talibani, a devenit pur și simplu insuportabil, făcându-mă automat să-mi înfund urechile cu buricele de la „arătător”, dar efectul a fost minim.
Ieșim după câteva zeci de secunde de infern la suprafață și imediat ce am depășit zidul de sprijin „viteazul meseriaș” cu salopetă roșie ne depășește prin dreapta pentru că cei care veniseră din spate pe deasupra intersecției au oprit, dând întâietate.
Atunci am realizat idioțenia șoferului de pe mașina SMURD. Ori există proceduri și trasee clare, precise, puse la punct de galonații de la ISU care iau bani și pentru a gândi, ori tipul de la volan era mai mult șofer de mașină privată care străbate intersecția la volanul mașinii particulare plimbându-și soacra ca să-i arate măreața ctitorie a idolului babetelor adulatoare de mădular al lui Gheorghe Nichita.
Cum poți avea mintea de găină să intri cu o mașină aflată în misiune de urgență într-o capcană cu bună știință alegând subteranul, unde oricând te poți bloca din diferite motive în detrimentul traversării la suprafață a unui nod rutier larg cu cel puțin două benzi pe sens?
Eu pur și simplu refuz să cred că în proceduri nu este clar specificat că mașina Salvării, SMURD sau a pompierilor nu SUNT OBLIGATE să traverseze intersecția din Piața Eminescu NUMAI PE DEASUPRA și fiindu-le total interzis Pasajul!
Pentru că dacă este așa, toți grangurii cu epoleți pe umeri – dar și Prefectul – vor trebui să ia imediat măsurile cuvenite pentru a nu intra Iașul în Cartea Recordurilor Nedorite a prostiei!
Eu am mai scris articole pe tema imposibilității accesului mașinilor Salvării și a Pompierilor în caz de vreo nenorocire în foarte multe alei dintre blocurile Iașului, pe străduțe înguste unde locatarii parchează pe ambele părți ale carosabilului DIN LIPSĂ acută de locuri de parcare, dar PRESA aservită lui Nichita, Chirica, Bodea, PNL, nu catadixește să arate lumii adevăratele pericole, adevăratele DIRECȚII spre care trebuie îndreptați banii publici, nu acolo unde acești gherțoi aflați la butoane pot sifona bugetul în interes personal sau de clan!
La Iași, PROSTIA, INDOLENȚA, NEPĂSAREA, ne-au făcut proverbiali, în țară umblând expresia deloc onorantă pentru a defini o lucrătură a lui Dorel: „ca la Iași”.
Ați lăsat să fie „aleși” în fruntea urbei și a județului niște imbecili cărora nu numai că nu le pasă de lucrurile esențiale, dar sunt și limitați în gândire și experiență ca să poată vedea mai departe decât rădăcina zbârnăului dintre ochi.
Acum circa cinci ani de zile – când au demarat lucrările de reabilitare a suprastructurii pentru tramvaie – mă dădeam de ceasul morții zbătându-mă ca peștele pe uscat să vă atrag atenția asupra unei imense prostii! Puteam doar fără a fura parandărătul de la Constructori, Proiectanți, Consultanți, etc să adăugăm o șină suplimentară în exteriorul liniei de tramvai mărind ecartamentul și pentru 1400 mm, CU OCAZIA aclorași lucrări, DOAR MĂRIND PUȚIN LA UN CAPĂT LUNGIMEA TRAVERSELOR BI-BLOC. Am scris oficial la Primărie, iar acest tembel inept numit Chirica (Director Tehnic la acea vreme) salvat de mafie deocamdată de pușcărie, mi-a răspuns după trei luni că lucrările deja sunt contractate din fonduri europene și nu se mai poate face nimic! Am fi avut acum pe toate traseele modernizate din Iași DOUĂ ECARTAMENTE paralele care ne-ar fi permis să rulăm și tipul actual de conserve aduse de moș Simirad de la fier vechi pe bani mulți, dar și tipul de tramvai modern care circulă astăzi în toată Europa civilizată.
Idioții și cretinii au desființat liniile de troleibuz cu care fusese împânzit Iașul și au dat rețeaua de fir contact din cupru la fier vechi! În buzunarele cui au intrat banii negri produși? Câți mahări și-au făcut vile, case de vacanță, câți procurori au închis ochii și gura?
Astăzi le cerem – în numele cetățenilor cu scaun la cap, constituiți în Consiliul Civic Municipal – să asculte sfatul și dorința noastră să nu arunce banii în unități noi de transport cum gândește deșteapta madam Firea la București (slăvit fie-i numele în veci și pururi!), ci să asculte sfatul unor ieșeni care au alt mod de abordare a reabilitării transportului în comun demn de o economie de piață în mileniul trei al omenirii!
Dacă prostia ar durea, din Primărie și din Consiliul Județean urletele ar trece cu siguranță și prin termopane!
Prostia are la Iași cale bătătorită! A devenit rutină!