CA LA IAŞI: „PIETONAL” DESCHIS CIRCULAŢIEI PUBLICE!

O gaşcă de incompetenţi  care răspunde colectiv la numele nichirica îşi bate joc cu nonşalanţă de ieşeni şi de bugetul acestui oraş. Chiar dacă sunt accesate fonduri europene nerambursabile, cota parte suportată din banii contribuabililor este enormă dacă avem în vedere inepţiile pe care aceşti tîlhari impostori aruncă cu banii publici.

Tei pietonal13
Cine şi unde naiba a mai văzut să scoţi asfaltul neted şi marcat de la „poalele” unor blocuri cu design futurist conceput de arhitecţii lui nea’ Nicu – „împodobite” cu un cub imens din profil cornier ordinar înfipt într-o groapă  pe post de „ansamblu” arhitectonic – şi să înlocuieşti „şuşaua”!cu un pavaj greţos din calupuri de piatră cubică neşlefuită ca pe timpul romanilor?
S-a ştiut de la bun început că zona din Piaţa Unirii pînă la „Cina” – I.C.Brătianu – pînă la Filarmonică va fi o zonă deschisă traficului auto. Adică tu primar incult şi incompetent cu „pupilul”cu acelaşi tare genetice  lăsat de capul tău de arhitecţii lui Peşte Prăjit,  scoţi asfaltul civilizat şi pui cel mai ordinar paviment plin de denivelări şi asperităţi care vor „mînca” multe bucşe şi telescoape miilor de ieşeni automobilişti? Măcar de erau aduse cataroaie interbelice!
Este clar că pe acest pavaj este  impropriu practic să execuţi marcaj vizibil şi complet ca pe o stradă asfaltată – că piatra gri a granitului nu are contrast suficient în comparaţie cu piatra albă de mozaic– iar noaptea sau pe ploaie, nici vorbă ca cineva să sesizeze o urmă de marcaj.
Vine iarna. Conducătorii taraţi din primărie toleraţi de ieşeni sub oblăduirea arhitecţilor comunişti ai lui Ceauşescu, nu înţeleg faptul că piatra este prima suprafaţă pe care se formează poleiul şi alunecuşul, iar îndepărtarea zăpezii cu lamele este imposibil să se facă „la rasul” drumului – existînd continuu pericolul poticnirii cuţitului metalic al lamei în pavaj şi distrugerea acestuia.
Apoi, capacitatea portantă a unui paviment pe nisip nu este nici pe departe similară cu a unui sistem rutier cu asfalt, ceea ce va conduce în mod sigur la producerea de făgaşe şi văluriri.
Asa înseamnă să încapă oraşul pe mîna unor imbecili fără studii corespunzătoare care fac istorie după ureche, au un simţ şi gust artistic de ţopîrlani parveniţi care alătură pavajul din piatră cubică nefasonată lîngă blocurile în stil „modernist-comunist”, încercînd să refacă „patina” istoriei…Tembeli sadea!
Multe vom mai avea de făcut şi de cheltuit pentru a repune oraşul în stare de minimă normalitate după ce îi vom fi alungat pe aceşti troglodiţi cu sindrom Downmind…
Pe zona cuprinsă între Piaţa Unirii – I.C.Brătianu – Cuza Vodă trebuia lăsat asfalt şi chiar completat tronsonul între „Cina” şi Filarmonică cu asfalt, în ciuda pavimentului vechi de peste o sută de ani care a fost scos şi furat! E de ajuns mostra de cretinism tehnic şi artistic dintre „Materna” şi Palat!
Nimic pe lume nu justifică crearea disconfortului în traficul rutier pe o porţiune pe care se ştia dintotdeauna că va fi deschisă circulaţia publică tuturor categoriilor de autovehicule! Aaa, închideţi de tot zona de la Piaţa Unirii pînă la Palat pentru circulaţia maşinililor şi gata! Dar schimbaţi dracului cataroaiele alea rudimentare cu pavele de tip transilvănean sau dobrogean, sau şi mai bine, cu dale şlefuite pentru încîntarea pietonilor şi turiştilor ieşiţi la promenadă în zona istorică pe unde şi-o fi purtat paşii Ştefan cel Mare sau Cuza Vodă…
Calificativele de inepţi sunt prea blînde pentru edilii lui nichirica la care e musai să adăugăm cohorta de arhitecţi ai Iaşului ce peste tot se dau în stambă cu elitismul lor ineficient!