firea-605x

COANA MIZDA BICICLIZDA

Mare vânzoleală bre pe la tembelizoarele „ostile” PZD că cică madoamna Firea-ai tu a dreacu să fii dă muiere pui acu și velocipedele să circule pă linia de tramvai.
Acu – să mă ierte Dumnezeu – dar tot ce nu le pute parfum de Pădurice la #rezistenți și la limberarii lui Lajos bacs care se iau după oaia turcana i se pune în cârcă lui madoamna Firea!
Tre să fii prost grămadă ca să nu înțelegi că tactica scuipatului în sus și scăldarea cu lături vine de la pericolul că plăvanul nazist așezat în vitrina Cotroceniului își vede serios amenințat scaunul WC-ului de acolo pentru un nou mandat. În sfârșit, se pare că românașii se trezesc – încet dar sigur la Realitatea Tv – și doar cei cu retard mintal congenital, ascunși prin crăpăturile diasporei care confundă PSD cu cârpa roșie pe care o văd taurii înțepați de toreador la corida mai cred că sașii care conduc azi România de la SRI și Cotroceni ,vor mai putea prosti o majoritate.
Nu că PSD a debordat de inteligență, dar este cât se poate de clar că românii văd limpede cine NU TREBUIE să ajungă la guvernare în următorii 57 de ani…
Văd că am prin lista de prieteni niște tolomaci care sunt realmente ofuscați că Primăria Generală a Capitalei – cu siguranță nu madoamna Firea băăă! – a hotărât să testeze o posibilă soluție de moment până vor fi capabili să construiască o rețea viabilă de piste pentru bicicliști. Adică să declare benzile unde sunt șinele de tramvaie pe bulevarde și piste pentru cei care vor să folosească bicicleta ca mijloc de locomoție.
Sunt convins că madam Firea nu are nici cea mai mică contribuție asupra paternității acestei idei, ea vine cu siguranță de la specialiștii existenți în sistematizarea traficului rutier care au primit poate de la primăriță ca temă să găsească soluții rapide de folosire pe scară largă a bicicletei, lucru ce s-ar repercuta imediat în scăderea traficului de autoturisme.
Ca unul care mi-am dedicat mulți ani din carieră problemelor de siguranța circulației rutiere, pot spune că soluția găsită este acum o soluție cât se poate de bună, care s-ar putea să dea roade dacă românii vor ști să se comporte civilizat și să respecte niște reguli minime pe bicicletă, că la volan se comportă ca niște ghiolbani rudimentari.
Ia să vedem puțin ce implică asta…
În primul rând Primăria Capitalei se angajează să îngrădească zona liniilor de tramvai cu garduri pietonale ca să dea senzația de curte interioară. Adică biciclistul știe că acolo circulă liber două categorii de vehicule: el și tramvaiul!
Tramvaiul are pentru biciclist marele avantaj că este mare și vizibil și înafara situației când sare de pe șine accidental, el nu virează brusc la stânga sau la dreapta! Păi ce face biciclistul când ajunge din urmă un tramvai? Simplu: merge în spatele lui până ce acesta face stație și atunci îl depășește prin stânga dacă se asigură că din direcția opusă nu vine alt tramvai. Dacă vine el se oprește din pedalat vreme de 2-4 minute până ce tramvaiul pornește și ori îl poate depăși la viteză, ori merge în spatele lui.
Ce face un biciclist dacă vine din spatele său un tramvai în viteză? Păi trece pe celălalt sens de mers dacă are cale liberă și lasă tramvaiul să-l depășească. Dacă nu are, atunci vatmanul din spatele biciclistului reduce viteza ca să nu-l calce pe primul până acesta are posibilitatea să-i ferească linia.
Totul e pe bază de reguli stricte bazate pe bun simț. Acum e haos, bicicliștii se amestecă în trafic cu toate mașinile.
Singura problemă ce o întrevăd, e aceea că va fi greu de rezolvat rapid zona sau „punctul” unde biciclistul „iese” din ograda de protecție și e nevoit să intre iarăși printre ghiolbanii de la volan care micționează teoretic pe cei pe două roți.
Acel tembel bucureștean care caută nod în flocii din barba lui Frederich Engels își frământă icrele pe motiv că uite bre ce vrea țoapa de Firea, că trimite oamenii cu bițicliul la moarte sigură, că dacă le alunecă roata pe șina de tramvai, că el a mers cu mașina pe șină și era să fie nenorocire, dar o bicicletă!
Băi tolomacule, între două șine ai 1440 mm, adică pe limba ta, aproape un metru jumate! Prin urmare între două șine pe aceeași bandă încap lejer două biciclete una lângă alta, iar bicicliștii sunt infinit mai precauți pe două roți decât tembelii pe patru, iar dacă – ghinion! – ia vreunul o izbă, a doua oară cască ochii mari și nu va mai face acea greșeală.
Am scris acest articol NU pentru că iubesc PSD, pe madoamna Firea (hai că-i bună muierea, nu ?) sau că am primit comandă, dar mă enervează la culme idioții, ticăloșii și flaifuterii de rit nou.
Unde nu dă Bunul Dumnezeu să se dovedească bun experimentul și să se treacă și la Iași să fie aplicat! Nu de alta, dar cretinul ce stă acum pe olița de Primar și babuinii care îl înconjoară nu sunt capabili nici măcar să înțeleagă ce alții care ocupă altundeva funcții similare lor, gândesc.
Auzi haraselu:? Has mo! Șoșoiu, teteo!

2 thoughts on “COANA MIZDA BICICLIZDA

  1. D-le Mihaila,felicitari pentru articol!
    Inteleg ca v-ati ocupat de siguranta rutiera,poate veti fi de acord ca pe acel spatiu se pot introduce si autobuzele,care au traseu comun cu tramvaiele pe acele portiuni. De multi ani liniile de tramvai au devenit cai ferate(vezi linia basista 41),sau pajiști,(vezi liniile negoitene din sectorul 3) E nevoie de o redefinire a spațiului.

    1. Domnule Tenea, din păcate introducerea autobuzelor pe aceeași bandă cu tramvaiul este prea mult! Ar fi creat un haos cu bună știință. Nici cu introducerea autovehiculelor de urgență (salvare, pompieri, poliție) nu sunt de acord. Locuri de parcare supraetajate cât mai dese create concomitent – aceasta este singura soluție a viitorului!

Comments are closed.