DETERMINAREA – SAGA ANTIMAFIA

15. B.G.S.

Deși  am lăsat pe mai târziu abordarea acestui capitol pentru a vă introduce treptat în lumea dializei controlată la Iași de mafie prin familia Profesorului Adrian Covic, a venit totuși timpul să adaug în peisaj și renumita firmă românească BGS (Bart Guard Services), fondată prin 1994 de un anume Bogdan Oprea.

Multe guri bârfitoare spun că între acest domn și familia fostului premier Adrian Năstase ar exista legături de rudenie prin stimata doamnă Dana Năstase, care cică i-ar fi verișoară directă, însă pe mine nu mă interesează absolut deloc arborele genealogic al familiei A. Năstase și în consecință nici măcar cine au fost mămicuța și tăticuțu domnului Bogdan Oprea, că îmi este perfect perpendicular și echidistant.  Firma a ajuns astăzi un colos cu putere de brand în colonia România și are vreo cinci departamente puse pe cafteală și investigații, pe pază și protecție cu contracte babane pe la Plaza Mall în București și la alte obiective mari prin mai toată țara. Se asigură pază&protecție, iar la începuturi avea peste 400 de mardeiași de profesie care aveau dispecerat de serviciu de intervenție în mai multe localități mari. Grupul BGS este format din diviziile: BGS Divizia de Securitate, BGS Monitorizare și Intervenție, BGS Security Control, BGS Tehnic, BGS Divizia Medicală și Asociația BGS pentru Oameni.

Din prima clipă când am citit date despre această grupare pe Internet, ochiul meu deja format mi-a spus cu subiect și predicat că între BGS și Ministerul de Interne al României, IGPR și alte structuri ale ministerului, ale SRI, chiar,  există o  strânsă legătură prin natura serviciilor oferite de firmă, servicii ce nu s-ar putea desfășura niciodată fără o strânsă colaborare la vârf și la bază între cele două entități. De aici și până la MAFIE și la posibilitatea de acoperire a unui Grup Infracțional Organizat fără nicio teamă de devoalare, nu este și nu a fost niciun pas. Dar „pas cu pas”, precum ne învață marele profesor meditator de la Cotroceni, pot prin meticulozitate să ajungă departe…

Prin urmare, după cum ați văzut mai sus, DIVIZIA MEDICALĂ este a cincea spiță la roată, dar este totuși una fără de care roata nu s-ar învârti. Nici nu este de mirare ca pe la vârf BGS să nu fi oferit serviciu unor foști ofițeri superiori sau cadre ale MAI ieșite din diverse motive din Sistem și care azi dețin funcții de conducere bine remunerate precum ilustrul domn director Sersea de la București și alți mulți subalterni ai domniei sale care vin periodic și la Iași „în provincie”, mai ales pentru a se băga în seamă și pentru a arăta proștilor de șoferi moldoveni – mai mereu nemulțumiți că sunt exploatați „la  sânge” cu salarii de  batjocură și rulați precum rulează Gigi Becali antrenorii și jucătorii – că au statut de sclavi pe plantație.

Dar să o luăm metodic…

La începutul dializei la Iași, pacienții erau transportați de pe raza județului de o anumită firmă numită Velosan. Aparținea în acte unui anumit domn cu numele de Ciortescu. Sunt multe de spus aici despre calitățile de excepție pe care această firmă le-a avut în acele  timpuri nu prea îndepărtate, dar cel mai important lucru care se cunoaște azi ar fi acela că domnul Ciortescu era un apropiat al domnului dr. Vasile Cepoi care era Directorul DSP Iași – fost mahăr la CNAS și M.S. la București – iar dr. V. Cepoi era și este cumătru cu Profesorul, care era… Tartorul afacerii cu dializa și cu transplantul renal, ilustru membru în Senatul Univ. Gr.T.Popa de medicină și Prorector la această universitate, plus „cap de pod” în Moldova a multinaționalei Fresenius Nephro-Care București când aceasta a pus piciorul în România.  Deci Velosan a pus mâna pe acel contract de transport pacienți „la” și „de la” dializă. Parcul de mașini era unul de „ducă-s-ar pe pustii”, cu rable mereu vopsite și șoferi angajați de azi pe mâine de pe stradă, fără un criteriu de siguranță, cu toate că făceau transport de persoane ca și taximetriștii.

La un moment dat Velosan nu a mai putut ține pasul cu necesitățile, a dat șpăgile cuvenite cui trebuia și per total, a dat faliment. Sunt guri rele în mediul fostei miliții că falimentarea a fost singura cale de a se salva de la un mare scandal ce se putea lăsa cu arestări în multe locuri și funcții din DSP și Fresenius/Parhon.

Prin urmare, la nivelul central de la București s-a bătut palma cu domnul Bogdan Oprea – proprietarul gigantului BGS care avea deja și Divizia Medicală creată la început, ca să transporte pacienții la dializă în București și pe raza jud. Ilfov, dar care ulterior s-a extins odată cu firma Fresenius Nepro-Care.

Fiind direct interesat de subiect prin ceea ce a făcut conducerea Centrului nr.1 Iași asupra mea – ce a declanșat documentarea – acum execut reversul medaliei și anume de a crea cât mai multe daune sub formă de rosături în pantofi. M-am apucat de un studiu asupra firmei BGS, plus date certe pe care le-a trăit și Titi pe pielea sa personală.

Prin urmare am pornit de la situația pe care am găsit-o noi de când am intrat în Sistem și am început să deschidem ochii în jurul nostru.

Atunci, șef de coloană BGS la Iași era un anume Andrei Păvăleanu, un ins pe care îl bănuiam a avea legături de rudenie cu un fost ofițer SRI, dar care s-a dovedit a fi fost o slugă perfectă a doctoriței S.L care era medicul coordonator al Centrului nr.1 Copou și care ulterior a fost retrasă la Centrul Păcurari patronat de mama Profesorului, ilustra doamnă Profesor Maria Covic, un savant veritabil alături de ilustrul ei soț Mircea Covic, care au creat Școala de Urologie și Nefrologie la Iași și care i-au deschis pârtia fiului lor, Profesorul de azi. Așadar, A. Păvăleanu o făcea pe șeful printre șoferii BGS de la Iași când am început eu dializa în 2018 și când s-a angajat Titi ca șofer pe ambulanță prin octombrie/noiembrie același an.

Păvăleanu a fost înlăturat după scandalul iscat de Titi tocmai la firma Fresenius din Germania, care nu știu ce a făcut, dar doctorița S.L și Păvăleanu au dispărut, făcând locul „în formație” nesti(e?)matei menajere Daniela Toma.

Aici nu mă voi opri asupra multiplelor scandaluri și persecuții făcute lui Titi de menajera Dana prin secretara Centrului sau de București direct, că noul Șef de coloană angajat în locul lui Păîvăleanu s-a dovedit a fi un om rațional și cu o minte ageră care a început să se opună baterilor nervoase din piciorul ei cu număr mic al menajerei care se dorea să fie un zbir de care să tremure toată suflarea. Doar că nu a dus-o capul, că mintea ei slabă a dus-o.

Ceea ce urmează să vă spun mai departe, a început prin în luna octombrie/noiembrie 2022, chiar cu o săptămână în urma demisiei forțate a lui Titi.

 De când se declanșase pLandemia Covid în lume și în țara lui Arafat – România – fostul ministru liberal de tristă amintire Tătaru, un jeg uman care se dădea medic prin Huși, a emis un ordin benefic pentru pacienții dializați pentru că așa era scris scenariul piesei, prin care limita transportul pacienților „la și de la” dializă la maximum 3+1 oameni/mașina BGS. Era în scop de a se diminua posibilitatea contaminării cu Covid al mai multor pacienți care circulau în aceeași mașină și care erau atent repartizați pe saloane, grupați pe ture, astfel încât dacă unul devenea la desele analize „pozitiv” era imediat „extras” și trimis în ghetourile morții după cum avea noroc, iar „coechipierii” pacienți erau „izolați” în alt salon, grupați la ture „decalate” cu o juma de oră diferență ca să nu se „molipsească” cică unii de la alții. Haiul lumii și al ipocriziei era că doar la început, O SINGURĂ DATĂ, Titi „a căzut cloșcă” și a stat acasă două săptămâni în concediu medical plătit doar pentru că a avut depistat la el în mașină un pacient care fusese declarat „pozitiv Covid”. Când Titi a vociferat că este oprit aiurea de la muncă pentru fantezii ale Sistemului și în acest mod exista pericolul real ca în 2-3 zile BGS-ul să nu mai aibă șoferi valizi care să transporte pacienții, conducerea Mafiei a hotărât imediat ca șoferii de pe toate ambulanțele să nu fie supuși regulamentului draconic cu izolarea când au fost în contact cu un „pozitiv”, așa că numai prin acest ordin dat din capul lui Arafat Atotputernicul, șoferii ambulanțelor și Salvărilor au devenit brusc imuni la Covid 19.

Dispoziția fost foarte benefică pentru pacienți, întrucât acel ordin al ministrului Tătaru limita la maxim 3 numărul pacienților ce puteau fi transportați în mașină – pentru că elimina din start posibilitatea să fie înghesuiți oamenii pe cele două scaune din spate din portbagajul autospecialei BGS, de tipul Dacia Logan.

Problema este că fabricantul autospecialei – Uzinele Dacia Pitești – a creat această mașină specială pentru nevoile unor familii mai numeroase probabil, sau pentru unele cazuri excepționale, când accidental uneori, proprietarul poate folosi pe propria sa răspundere, montate din fabrică în portbagajul de tip breack a două scaune ce se pot ușor detașa și elimina, însă atunci spațiul devine portbagaj. Dar repet: acest lucru este pentru nevoi ocazionale, iar nicidecum autoturismul nu a fost creat pentru a fi exploatat în mod  curent astfel echipat și cu atât mai puțin pentru ca să devină o mașină comercială de transport persoane.

Interdicția este stipulată cât se poate de clar de Legea 38/2003art. 30, care prevede după cum urmează:

(1) Pentru transportul de persoane sau transportul de bunuri în regim de taxi vor fi agreate de către Registrul Auto Român ca taxiuri numai autoturisme şi, respectiv, autovehicule care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

(2) Pentru taxiul destinat transportului de persoane trebuie ca autoturismul agreat să fie dotat cu portiere de acces şi evacuare în dreptul fiecărei banchete sau scaun pentru clienţi (pacienți n.s), după caz, precum şi cu spaţiu corespunzător transportului bagajelor de mână şi nu poate transporta mai mult de 4 persoane în afara conducătorului auto. (așa au fost eliminate autoturismele TICO de pe piață n.s)

(4) Alte categorii de autovehicule sunt interzise a fi agreate pentru transportul de persoane sau bunuri în regim de taxi.

Prin urmare, din senin, din iarbă verde, Ordinul lui Tătaru a fost anulat pe tăcute, iar dintr-o dată la „radio Fresenius” se aude știrea că se revine la modul de transport de dinainte de pLandemie și prin urmare ambulanțele BGS revin la transportul sacilor cu pacienți deveniți marfă și se vor încărca la capacitate maximă cu 6+1 persoane.

Asta se întâmpla dacă îmi aduc bine aminte în săptămâna următoare celei în care Titi a predat mașina în urma demisiei sale, despre care voi reveni în alt capitol, că este de caz penal.

Cine a dat acest ordin criminal, cu siguranță că nu poate avea în niciun caz o calitate de medic absolvent al unei facultăți de medicină. Dar… breaking news! Există un act oficial emis de Fresenius Nephro-care  ce stipulează foarte clar că numita Daniela Toma este desemnată responsabil cu transportul pacienților spre și de la dializă la Centrul Fresenius!

Posibilitatea de a te urca pe unul din cele două locuri din portbagajul mașinii se poate face numai prin operațiunea de rabatere a spătarului rândului doi de scaune și aproape târâș, în genunchi și pe coate se poate urca un om cu statură relativ mică, cu o greutate relativ normală și cu puteri normale ale musculaturii și articulațiilor corpului. Însă toți pacienții dializați – cu foarte puține excepții – cel puțin la Iași, la Centrul 1, sunt oameni în vârstă de peste 65 de ani cu multiple boli colaterale, cu mari dificultăți de a merge în poziție bipedă, care abia reușesc să coboare din poziția de pe scaunul unui autoturism din față sau din spatele șoferului! Mulți sunt de transport cu căruțul, invalizi sau anchilozați, cu scheletul osops măcinat, iar la ieșirea din dializă sunt pur și simplu semi-legume, cu tensiuni scăzute, cu puterile stoarse, cu dificultăți în respirație ș.a.m.d.

Păi cum să pui tu – un criminal cu funcție și putere de a hotărî abuziv prin încălcarea Legii o asemenea măsură „de comun acord” – numai ca să diminuezi cheltuielile cu transportul pe spinarea pacienților asigurați, care devin „materia primă”, „obiectul muncii”,  adică o marfă vie din care două firme private fac un profit enorm?

Aici se trădează lăcomia și rapacitatea unor personagii pe care le-am arătat cu degetul fără rușine, precum CEO Ioana Țoncu de la București cu staff-ul ei și Profesorul de la Iași, care este legat ombilical de multe hotărâri nemernice luate în legătură cu dializa în zona Moldovei… Evident, la Iași acționează Profesorul cu degetele sale cu unghii murdare, care formează pumnul. Nu le mai repet, că le știți deja.

Când am rămas singur pe metereze fără prietenul Titi – care s-a dedicat din acel moment altor munci de investigație, dar tot pentru această cauză – am început să acționez după metoda Rambo, adică lovește și retrage-te, în mod repetat, pentru că de nu-i pot învinge încă, măcar le produc daune cât mai mari.

Prin urmare, cu legea în mână am început să trimit adrese după adrese începând cu niște instituții județene cu atribuții de control asupra unor activități în limite legale ca și CJAS Iași și DSP Iași – despre care știam că sunt corupte și că de fapt sunt integrate în Sistem și apără Mafia, dar am trimis memoriu și forurilor naționale în subordinea cărora se află aceste instituții județene, precum Ministerul Sănătății, Ministerul de Interne, IGSU -fieful lui Arafat – CNAS și le-am reclamat faptul că BGS încalcă grav legislația în vigoare și abuzează de o realitate a fabricii constructoare de mașini încărcând la capacitate maximă pacienți într-o activitate comercială.

Acești idioți care au hotărât, au tolerat, au închis ochii, au dat și primit șpăgi pentru asta, începând de la Registrul Auto Român, care a avizat favorabil aceste mașini și le-a omologat fără a specifica în autorizație că nu pot deveni mașini de transport 7 persoane în activități comerciale, sunt pasibili de multe acte de pedepsire dacă țara ar funcționa cât de cât corect!

Am scris asta prin urmare celor două ministere plus CNAS, care ar trebui teoretic să fie de partea contribuabilului care cotizează la bugetul de sănătate.  Am scris exact același text inițial către cele trei foruri naționale. Așa după cum m-am așteptat, cele două instituții județene – dintre care una a fost condusă până anul trecut de cumătrul dr. Vasile Cepoi, om de casă și de familie al Profesorului, după folclorul local oral – m-iau dat cu flit ca să nu fac păduchi și au pasat jurist-consultului lor să-mi formuleze un răspuns, ceva pe bază de caspas cu sosches soschesat în soluție de jancotiloden, cu motive naționale”… Și au început ăia să abereze „juridic” cu o polologhie care mă informa că activitatea de transport pacienți de către firme private și/sau alte entități se face în baza… și este reglementată prin Legea.., completată cu Regulamentul… De fapt au preluat din scrisoarea ce le-am adresat-o eu, unde am specificat în preambul legislația care reglementează aceste lucruri și în baza căreia m-am adresat eu lor! Este tipic atunci când tu – un cetățean prostălău, bun numai să  le plătești taxe și impozite – te încumeți să întrebi ceva despre o autoritate a statului care constați că nu funcționează legal, a devenit chiar o cutumă împământenită ca ei să-ți dea inițial cu praf de scărpinat cu mâna dreaptă la urechea stângă și să te facă să te laș păgubaș și păgubit.

Nu este și cazul meu, că am o anduranță foarte mare și timp berechet ca să le stric tuturor feng-sui-ul și vacanțele minunate realizate din bani șpăguiți de la toți aceia care e musai să cotizeze pentru menținerea Sistemului în viață.

Deci cei de la Iași nu au știut că „moa” a făcut memoriu pe aceeași temă și la București, pe la ministere, așa că răspunsul a fost de cascadorii râsului. Însă am avut grijă să le dau și eu cu praf de scărpinat în Curtea instituției.

Când au venit răspunsurile inițiale de la București în legătură cu abuzul firmei BGS de a înghesui pacienții în autospeciale pentru a mări profitul multinaționalei Fresenius – probabil sub șantajul că reziliază contractul cu ei dacă nu acceptă, dar cu acordarea unei părți din profitul realizat – așa cum m-am așteptat, cei de sus au pasat iute cartoful fierbinte în jos, la subunitățile lor județene, adică fix la Iași. Dar cei de la Iași s-au derobat imediat de responsabilitate, spunându-mi că firma BGS nu are sediul social la Iași și prin urmare acea COMISIE DE NEFROLOGIE  care ar fi trebuit să se constituie conform Legii din medici de specialitate împreună cu un specialist al statului de profesie ing. mecanic sau auto, ca să avizeze sau nu favorabil firma de transport pacienți, la Iași s-a dat alarma și așa că au aruncat mâța moartă la Rafila-n poartă, adică la București, la DSP București, care ar fi trebuit chipurile să fi făcut acea Comisie de Nefrologie, că acolo este sediul firmei de transport.

Numai așa, de hoha, ca să nu-mi pierd mâna și simțul umorului, am trimis acea adresă pe care inițial am trimis-o la Iași și către DSP București, dar așa cum nu m-ați răspuns niciunul din voi că nu aveți nicio treabă, de la București amprimit doar un „ignoor”…

Dar într-un final, de la Ministerul Sănătății a venit un răspuns foarte abracadabrant semnat de un anume Dr. Costin Iliuță, cu funcția de Director General al Direcției de Asistență Medicală, care probabil că mi-a umplut și frigiderul și congelatorul cu carne pentru că a trebuit să amâne cu câteva zile plecarea cu amanta la un resort în Egipt, deși îi promisese ferm muierii că vor pleca, iar aia își luase concediu, probabil de la CNCD…

Cam asta mi-a transmis dom dereftor de pe scara avionului charter spre Eghipet.

Așadar, până acum nu am reușit decât să pun pe capul meseriașilor de la Iași pe șefii lor din București, că deja vine un damf puternic de rahat specific zilelor toride de vară când canalizarea pute pestilențial.

BGS este evident în culpă, folosind înafara legii autospecialele lor pentru transport pacienți  la capacitate maximă de 6+1 locuri!

I-am rugat pe toți – de la Ministerul Sănătății, IGSU, MAI, etc – doar să mă lumineze la această simplă întrebare: cine va răspunde în situația în care o autospecială ambulanță a BGS  va lua foc oriunde în trafic având la bord pacienți transportați la dializă, având în vedere că aceste cazuri cu mașini chiar de marcă renumită iau foc instantaneu din mers pe șoselele Europei (cazuri frecvente la Tv de știri) datorită unui scurtcircuit la instalația electrică, așa, din senin, iar mașina BGS care deși are pe hârtie ITP-ul „la zi”, duce 2-3 pacienți imobilizați în căruțul de invalizi, inerți sau fără 1 picior, supraponderali, fără posibilitatea ca măcar să se arunce jos din mașina care a fost totuși oprită pe dreapta de șofer, dar acesta, în ciuda faptului că are la îndemână (să presupunem!) un stingător regulamentar încărcat se ocupă degeaba să deschidă capota și să împroaște praful de stingere și nu reușește? Dacă mașina se află nu în mijlocul Bucureștiului, ci în plin câmp sau într-o pădure pe un drum comunal sau cel mult județean, cu trafic redus și nu trece niciun ajutor?! Dacă exact acolo nu există semnal la telefonia mobilă, dacă telefonul șoferului este descărcat, dacă șoferul – fiind om din carne și oase, fără o pregătire specială făcută în mod  regulat, ca să respecte un Protocol care nici nu există  – se pierde cu „duamna Firea” undeva și panicându-se, paralizează pur și simplu fugind cât mai departe de mașină ca să scape cu viață? Heii! Cine răspunde pentru toate astea? Am pus intenționat la un loc toate clauzele cele mai defavorizante situației, pentru că ticăloșii care mi-au interzis mie să mă deplasez liber cu puterile brațelor mele prin Centru au pus și ei drobul de sare pe sobă și se tem că aș putea cădea din cur pe scaun în cur pe podea la o distanță de 50 de centimetri, iar Regulamentul lor copiat dintr-un Regulament-cadru național prevede că pacienții invalizi, în căruț, au dreptul la infirmieri care să-i manevreze și nicidecum nu sunt obligați, ca niște deținuți politic să se supună unor manevre făcute de un infirmier?!

I-am întrebat – la o ulterioară revenire, că nu i-am lăsat să le tihnească vacanțele – ce se petrece și cine răspunde de moartea în chinuri cumplite a unor oameni nevinovați care ar arde de vii într-o cușcă unde nu există nici posibilitatea teoretică să fie deschisă o ușă laterală și acei oameni de pe ultimele două locuri din mașini să fie totuși extrași de trecători sau chiar de șoferul ambulanței, când Dumnezeu ar dori totuși să-i dea acelui om putere și discernământ cu sânge rece?

Mașinile BGS sunt astăzi conduse de oameni cu un mare rulaj la angajare datorat salariului minim pe economie cu care sunt plătiți și a condițiilor precare de fiabilitate ale mașinilor pe care le conduc, multe dintre ele depășind jumătate de milion de kilometri.

Nu există niciun criteriu precis cu condiții de angajare al șoferilor, nu există un profil cadru despre moralitatea și starea psihică a șoferilor angajați, nu există un examen psihologic cu o atestare anuală ca în cazul taximetriștilor, un buletin de sănătate la angajare, nimic din toate acestea nu există… deoarece nu sunt angajați ca și ambulanțieri, o funcție foarte precisă în nomenclatorul meseriilor atestate, deoarece atunci ar trebui plătiți ca atare, instruiți și atestați, dotați ca atare!

Deocamdată autospecialele BGS ar trebui de urgență să fie lăsate de cei responsabili în România de avizarea acestei activități fără scaunele din portbagaj chiar dacă așa au ieșit din fabricație și în locul scaunelor scoase să fie imediat dotate toate autospecialele de transport pacienți cu un căruț pliant de transport invalizi, cu o targă pliantă, cu un aparat de oxigen conectat la bateria mașinii, un defribilator, un aparat de măsurat tensiunea arterială! Acestea ar trebui să fie dotările minime în portbagaj și nu două scaune producătoare de mulți bani iliciți sau de moarte…

În acest moment, sunt în așteptarea altor răspunsuri în această privință de la forurile naționale, care în caz de unul nefavorabil la cererea Mafiei, vor avea în mine un adversar încăpăținat care va ajunge (de va trăi) în locuri unde va striga în întreaga lume despre mârșăviile săvârșite în România.

(va urma)