INOCENȚĂ SAU PERFIDIE?

PR-ul furibund declanșat în ultima vreme pe Facebook în legătură cu noul marș „motorizat” al moldovenilor pentru construcția autostrăzii Iași – Tg. Mureș mă determină să ies iarăși din letargia plictisului de această temă și să încerc cu răbdare să luminez lumea ca farul din Dorohoi.
Zău dacă mi-aș mai bate capul, dar de data asta văd că sunt atrași de acțiune și folosiți ca agenți de influență niște oameni pe care îi recunosc personal ca fiind din medii nepolitice, pe care i-am considerat ca făcând parte ca și mine din adevărata societate civilă, nu cea implicată în ONG-uri mai cu seamă sorosiste, care dau bani aparent pentru acțiuni ce interesează opinia publică, dar cu intenții ascunse și oculte.
Mă simt dator să vorbesc despre tema asta, mă simt responsabil și nu pentru că aș fi un nebun care se opune ideii de autostradă spre vest care să scoată Moldova și Iașul în mod direct din această fundătură în care am intrat în timp în primul rând datorită nouă, că am ales numai inepți și tembeli ce nu au avut alt gând decât îmbogățirea lor și a apropiaților fără să le pese de cei pe care teoretic îi reprezintă.
Toată cariera mea profesională – și vă asigur că este una foarte bogată – mi-am dedicat-o domeniului transportului rutier și a gospodăriei comunale – respectiv administrației publice locale.
Am făcut 23 de ani politică în PNL, iar din 2013 am ales să intru în rândul societății civile ieșene unde m-am manifestat civic continuu în numeroase ocazii și pe diferite teme.
Îmi arog multe acțiuni civice pe care le-am inițiat alături de alți 2-3 prieteni cu simț civic și nu am nicio reținere să afirm cu tărie că sunt un adversar înverșunat al tuturor politicienilor locali actuali – indiferent de coloratura lor politică.
Nu pot fi acuzat așadar de niciun partizanat sau interes, așa că pot privi detașat la orice acțiune declanșată în numele așa zisei societăți civile.
De astă dată mi-au atras atenția declarațiile de implicare ale unor persoane ca domnul Eugen Benea, al domnului av. Ciprian Mitoșeru, a doamnei Munteanu Mihaela Steliana – activist civic cu funcție de conducere la Federatia Organizatiilor Neguvernamentale pentru Servicii Sociale.
Dacă până acum vârful de lance, vectorii de imagine, erau niște inși scăpătați politic și care sunt vocali și civici din interese pecuniare vădite ca acest Traian Rânj(e)a și alți ciraci ai domniei sale aciuiți prin partidulețe de buzunar satelit al așa zisei „drepte” românești ca M10, PMP, Forța Moldova, USR și – evident, PNL – care au organizat și tocat bani frumoși pe marșuri zgomotoase itinerante, pe reclame agresive la publicații și televiziuni locale ce au fost astfel plătite mascat să servească „cauza”, acum se pare că s-a lucrat masiv la atragerea unor voci neutre dar ale unor oameni cu vizibilitate în vederea credibilității acțiunilor, ce vor culmina cică pe data de 18 mai printr-un marș motorizat spre București menit să atragă atenția, dar mai ales să forțeze mâna guvernanților de a băga în seamă Moldova care s-a trezit dintr-o dată izolată de restul țării.
De când sunt scos din viața activă și țintuit într-un scaun de invalid (opt ani), pur și simplu a fost nevoie ca să supraviețuiesc intelectual să mă reprofilez și să-mi caut alte modalități de acțiune și exprimare.
Viața nu m-a luat pe nepregătite, ci m-a prins cu o bogată experiență atât profesională, dar și a ceea ce înseamnă situațiile trăite, ca și diversitatea oamenilor pe care i-am cunoscut sau condus, sau cu care am colaborat, a locurilor prin care am trăit, al cărților pe care le-am citit.
Probabil că am avut dintotdeauna aplecare pentru studierea a tot ce mă înconjoară și mai ales pentru a-mi explica prin logică tot ce se întâmplă în jur fără să mă las pradă știrilor manipulatoare cu care ne intoxică Media.
Gustul spre geopolitică, spre arta militară, pasiunea pentru cunoașterea altor culturi și popoare m-au făcut să citesc și să caut multe pe Internet ca să pricep eu cu mintea mea dacă este adevărat ce se spune despre un lucru sau altul.
Am scris mult pe tema autostrăzii și cine dorește și are răbdare, poate găsi la sfârșitul acestui material doar ultimele cinci linkuri către blogul personal.
Până atunci am să expun doar niște argumente prin care eu spun că ORICE acțiune derulată de ORICINE în forță, în cor sau solo, este nu numai sortită eșecului, dar este și foarte nocivă și dăunătoare la adresa construcției unei autostrăzi directe spre Transilvania în timpul vieții noastre.
Toate demersurile și gălăgia făcută până acum nu au avut decât darul de a politiza excesiv și de a îndepărta – datorită exacerbării temei – a termenului de începere al acestei construcții!
Totul a început dacă nu mă înșel mai vocal și mai apăsat, prin 2010, când fostul lider liberal Relu Fenechiu viza să câștige un capital electoral imediat pentru partid, dar mai ales pentru el, în vederea accederii la butoane din funcția de Ministru al Transporturilor.
A reușit, dar bunul Dumnezeu a făcut un bine românilor și l-a scos repede din funcția care ar fi facilitat lui și apropiaților săi un mare jaf în numele acestei autostrăzi ce oricum nu s-ar fi făcut nici până azi! Am să vă spun doar că înainte de a fi devenit ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu – prin firme apropiate lui – a executat pentru suma de aproximativ 13 milioane de euro au Studiu de Fezabilitate referitor la acest traseu, cu toate că ei știau prea bine că în următorii zece ani nu putea fi vorba de o autostradă spre Moldova atâta vreme cât România nu avea gata măcar două autostrăzi care să unească granița de Vest cu Bucureștiul, Constanța sau Bulgaria, către sudul Europei.
Orice țară când construiește autostrăzi și drumuri importante nu le face doar de capul ei, doar în interes propriu. Orice țară își conectează propria rețea la cele ale țărilor învecinate și mai ales în contextul existent astăzi, când România este țară membră UE și NATO aceste rețele sunt legate în primul rând de interese comune.
Mai ales că puterea noastră economică nu ne permite să facem ce vrem cu forțe proprii așa cum își permitea Ceaușescu în anii 80, când de bine, de rău, aveam și utilajele noastre proprii și autocamioane de transport și carburant și forță de muncă obligată la eforturi și sacrificii enorme.
Azi nu mai avem industrie, nu mai avem forță economică, nu mai avem bani și resurse proprii pentru că mai întâi s-a avut grijă să rămânem fără ele.
Avem doar politicieni guralivi, avem mulți snobi și ipocriți, avem politicieni capabili să facă jocuri mârșave doar pentru niște fărmături care cad de pe masă.
De ce nu se va face prea repede autostrada Ungheni – Iași – Tg.Neamț – Tg. Mureș?
Pentru că:
• Strategic și militar NATO nu vrea să existe căi de comunicație terestră rapidă și facilă către Occident, peste Carpați
• Ideea că Transilvania va putea fi relipită și reîntregit fostul Imperiu Austro-ungar există și ea frânează și opune rezistență surdă și printre maghiarii din România care în timp s-au amestecat cu românii, iar acum se duce o luptă surdă prin Biserică (catolică, reformată, evanghelică) pentru rezistență și „europenizare”. ONG-urile sorosiste pentru asta acționează în diferite direcții și forme, de la atragerea tineretului spre școlirea în Vest, la oferirea de locuri de muncă decent remunerate în multinaționale care au preluat economia și finanțele românești.
• Nicio forță politică actuală din România, nicio coaliție nu este capabilă acum și în viitorul apropiat să impună finanțatorilor europeni să fie de acord să cheltuim noi banii după cum considerăm că avem nevoie. Suntem monitorizați și urmăriți pas cu pas să cheltuim banii europeni doar acolo unde vor ei, unde au ei interes.
• S-a investit masiv și se continuă cu investiții mai ales în Ardeal, unde Clujul este pregătit să devină cel mai important oraș – o eventuală capitală cu infrastructura corespunzătoare.
• Dacă sudul României este cât de cât acceptat să se dezvolte fiind locul de trecere obligatoriu către Marea Neagră și Dunăre, cu Moldova este alt calcul.
• Moldova a fost intenționat lăsată la margine în toate sensurile, intenționat de-a lungul vremii au fost lăsați în pace ciocoii de tip nou să se îmbogățească și să domine viața politică cu marasmul de stabilitate, intenționat au fost ajutați să devină lideri în toate formațiunile politice numai nulități fără experiență, fără viziune, doar cu dorința de îmbogățire și supuși șantajului.
• Așa Centrul poate ține sub control toată regiunea, așa sunt obedienți și ascultători toți trepădușii de la primăria comunală la cea de orașe și municipii și până la consiliile județene.
• Sunt susținuți oameni neprofesioniști, oameni dornici de funcții cu salarii bune pe muncă puțină care dirijează puținele fonduri către lucruri inutile sau depășite moral.
• Existența Armatei a IV- a la Nistru, acțiunea belicoasă a Rusiei, divergențele avute cu Ucraina la gurile Dunării și cu privire la românii bucovineni sunt alte motive de nesiguranță și de amânare a deciziei NATO de a fi de acord să-și vulnerabilizeze pozițiile din spatele Carpaților prin acordul unei autostrăzi directe peste munți în inima Ardealului.
• Sunt tertipuri și acțiuni continue de excitare a unor forțe de manevră care mimează că și în Ardeal există forțe progresiste care și-ar dori o autostradă directă către Moldova – respectiv către Iași – dar astea sunt doar pentru adormirea vigilenței și doar pentru a întreține viu interesul acelor entități care doresc pe bună dreptate o autostradă directă către granița de vest. Ce ar înțelege moldovenii dacă ardelenii s-ar opune pe față cheltuirii unor sume mari de bani pentru această autostradă care pe ei nu-i interesează? Cu siguranță că ar deschide ochii și s-ar întreba de ce nu vor ardelenii care au puternice legături și influențe la București și Bruxelles să lege Moldova de Transilvania?
• De cealaltă parte, Rusia acționează puternic prin agenții ei de influență și prin tot felul de alte mijloace asupra cetățenilor din Moldova românească să ceară continuu și vehement construcția de autostrăzi care să lege această zonă de Vest, dar și de sud!
• Rușii știu cine se opune construcției autostrăzilor și mai ales DE CE, așa că țin presiune continuă pe această temă folosindu-se fie de naivitatea unor oameni de bună credință, sau de interesele altora care sunt finanțați intenționat tocmai să creeze o continuă instabilitate și nemulțumire.
• Fenechiu și ciracii săi au făcut intenționat acel Studiu de Fezabilitate și sunt gata să facă câte unul anual sub pretextul începerii construcției autostrăzii pentru că așa sunt la curent cu achiziția de terenuri ce se vor expropria sau cu vinderea altora achiziționate care nu mai sunt în traseu.
• Nu întâmplător tema autostrăzii este disputată politic de toate forțele, începând de la mamutul PSD și terminând cu partidele de debara izvorâte din subțioara Monicăi Macovei, prin intermediul căreia se finanțează pentru asta ONG-uri de presiune.
• Ca să se micșoreze presiunea pe această temă, PSD a propus un alt traseu de autostradă pe care chipurile este dispus să-l abordeze, cel care leagă Iașul prin Bacău – Oituz, de Brașov, dar asta este doar o găselniță aiurită care nu rezolvă corect problema și nu interesează pe ieșeni, pe botoșeneni, pe nemțeni, suceveni, vasluieni și băcăoani sau moldovenii de peste Prut, dar guvernanții nu pot spune deschis populației CINE și DE CE nu dorește traseul Iași – Tg. Mureș!
• Mai mult decât asta, acum se învrăjbesc și moldovenii între ei sugerându-se posibilitatea fantezistă de abordare a altor trasee care să traverseze Carpații prin Nord de la Suceava către Baia Mare sau de la Galați – Brăila prin Vrancea – la Brașov!
• Toate sunt manipulări puse pe seama bătăliei politice care nu fac altceva decât să dea motivație și apă la moară acelor europeni care frânează cât pot de tare orice autostradă care să lege Moldova de restul țării, în special de Transilvania.

Ce este de făcut?
Credeți că participarea dumneavoastră la o excursie cu mașina proprie sau cu autocarul fluturând drapelul tricolor, cu portavoci și pancarde ostile la adresa guvernanților îi vor speria sau îi vor putea determina să se opună tuturor factorilor enumerați mai sus și peste noapte să înceapă alt studiu de fezabilitate?
Veți fi fericiți că ați fost într-o plimbare la București gratuit în ideea că „cineva” vă decontează carburantul sau vă asigură transportul și eventual o mică diurnă?
Dacă nu aveți interes de natură politică sau economică acceptați rolul de oștean într-o armată nevăzută și o luptă surdă a unora contra altora fără vreun rezultat palpabil?
Ce veți face odată ajunși la București și veți vedea că între voi, care ați venit cu bună-credință să cereți ceva normal și drept, vor fi necunoscuți ce vor cere căderea guvernării? Atunci veți înțelege măcar că sunteți iarăși manipulați și nici măcar nu vă este clar cine vă manipulează și în ce scop?
Probabil că acum România are nevoie cel mai puțin de destabilizare, dar cu siguranță cu sunt forțe politice care chiar asta vor, în ideea că vor știrbi măcar două procente din electoratul care nu vrea să voteze dușmani ai țării?!
În ultimele Programe de Guvernare Locală pe care le-am scris și le-am făcut publice pentru cine a dorit să le preia (inclusiv presa locală) am expus cel puțin câteva priorități care ar trebui să stea în fața conducerii locale județene politice și administrative.
Am propus acolo ca Aeroportul Internațional iași să fie dezvoltat imediat impetuos cu investiții locale cu hangare de garare, ateliere de întreținere curentă aeronave și zona cargo. Asta ar face di Iași un pol puternic și un nod de schimb de mărfuri la granița de est a Europei, legând practic Țările Baltice și Ucraina cu sud-estul Uniunii Europene și Asia Mijlocie.
Racordarea acestui terminal la nodul de transport rutier și feroviar de la Cristești-Jijia (promisiune liberală) care – concomitent cu construcția imediată a podului de la Ungheni – va accelera schimbul de mărfuri spre Republica Moldova, Ucraina, Rusia și Europa prin Moldova românească în tranzit.
Am propus ca prin intermediul Consiliului Județean Iași să se înființeze imediat o Direcție de Întreținere Curentă a rețelei de drumuri județene și comunale pe modelul Secției de Drumuri Naționale încadrată de personal tehnic calificat și competent care să preia această activitate pe timp de vară și iarnă în regie proprie, doar lucrările de reabilitare și reparații capitale să fie scoase la licitație și încredințate unor firme specializate.
În cel mult patru ani autoritățile locale de la județ până la comună vor deține controlul la întreaga rețea de comunicații rutiere, se vor dota cu utilaje și unelte specifice, iar banii vor fi dirijați strict și eficient exact acolo unde e nevoie în cantitatea corectă și nu se vor risipi ca acum la firmele de casă căpușă care dau parandărăt la factorii politici și de decizie.
Dezvoltarea rețelei rutiere proprii simultan cu județele din jur care vor trebui să preia exemplul Iașului ar produce un reviriment uimitor pe plan economic și social în scurtă vreme!
Având drumuri spre orice cătun și sat poți avea transport local și accesul oamenilor către și dinspre orașe, ceea ce ar presupune un salt calitativ al educației, protecției sanitare și nu în ultimul rând al schimbului de mărfuri.
Nu trebuie să stăm cu mâna întinsă și cu gura căscată numai către București, avem ce face cu forțe proprii dacă alegem oameni potriviți și destoinici în funcțiile cheie.
Pentru asta să milităm, pentru asta să mărșăluim, asta să revendicăm deocamdată la Prefectură și Consiliul Județean!
Să înfierăm prostia și hoția aleșilor actuali, cârdășia lor cu mafioții, cu justiția coruptă!
Să vorbim la București prin parlamentari care trebuie continu biciuiți de presă și de manifestații pașnice, dar în acest timp să acționăm așa cum am arătat mai sus.
La un moment dat bucureștenii se vor trezi că spre Moldova vin investitori care vor găsi aici o rețea de comunicații terestră și aeriană superdezvoltată care îi va împinge de la spate și pe europeni să caute să se racordeze la acest „boom” economic.
Nu avem altă șansă! Este numai în puterea noastră să determinăm atât Bucureștiul cât și UE să ne bage în seamă. Altă cale nu există!
Gălăgia și presiunea inutilă au doar efectul invers și se pare că „cineva” pe asta mizează și dirijează.
Am încercat să fiu util concitadinilor mei punându-mi cunoștințele acumulate și experiența în slujba binelui. Și eu vreau autostrada spre Ardeal și eu consider prioritară această șosea, că știu despre ea de pe vremea când am fost stagiar în 1975 la DRDP Brașov și am auzit că Ceaușescu ordonase un studiu către specialiști a unui drum expres exact pe traseul pe care Fenechiu în inteligența lui l-a aflat cu aproape 50 de ani mai târziu.
Mergeți și mărșăluiți dacă așa credeți sau aveți interese, dar mie să nu-mi mai spuneți că sunteți societate civilă dezinteresată, pentru că am să vă desfid.

One thought on “INOCENȚĂ SAU PERFIDIE?

  1. Bravo domnule lider al societatii civile. Rmane de vazut ce vor intelege cei care se vor un fanion al constructiei autostrazii.

Comments are closed.