Mmmm…UE! ŢEAPĂĂ!

Episodul 2. – Sistemul RHEDA CITY

Lumea bună a Europei, lumea civilizată care ne dă bani s-o ajungem din urmă, se preocupă neâncetat – pe orice nivel – să pună la punct tot felul de soluţii tehnice pentru a rezolva cât mai bine şi cât mai economic o multitudine de probleme de care se loveşte societatea şi care în individualitatea sau totalitatea ei are menirea de a spori gradul de confort şi de bunăstare al cetăţenilor din acele ţări.
Aceste tehnologii sau metode ajung acum şi în România mult mai uşor pentru că – Ghinion! – suntem membri ai Uniunii…
Când s-a pus problema refacerii infrastructurii căilor de rulare la tramvai şi s-au căutat proiectanţi, aceia automat erau la curent cu o nouă tehnologie pusă la cale de o firmă germană cu numele RAIL ONE.
Tehnologia respectivă poartă acum generic numele „Sistemul RHEDA CITY”.
Ca să nu vă umplu capul cu detalii de ordin tehnic şi să vă ţin teoria avantajelor acestei noi soluţii faţă de acelea vechi folosite în execuţia şinelor de tramvai, am să vă spun doar pe scurt că nemţii au inovat un nou tip de traversă care nu mai este din beton precomprimat de înaltă rezistenţă „dintr-o bucată”, ci au inventat un alt model, din două capete din beton armat dar necomprimat, legate între ele cu o grindă metalică cu zăbrele în secţiune triunghiulară, cu un rol important în preluarea eforturilor interne în masa monolită a plăcii din beton.

04
Aceste traverse sunt în număr destul de mare, în metoda nemţească fiind prevăzute – în funcţie de sistemul de amortizare – a fi montate la 75 cm între ele, sau la maximum 150 de cm între ele în lungul şinei.

03
În acele „capuri” din beton ale traversei se înglobează prin turnare nişte dispozitive extrem de precise şi extrem de exacte cu nişte locaşuri milimetrice unde vin înglobate la montare amortizoarele din cauciuc şi nişte tirfoane(şuruburi) fixe care vor fixa şina şi amortizorul de traversă şi acestea împreună cu toată traversa vor fi toate în final încastrate într-o masă compactă de beton rutier care în final se acoperă integral cu beton asfaltic până la nivelul şinei.

05

Strada apare astfel perfectă şi pentru circulaţia tramvaielor, dar şi pentru autovehiculele rutiere care nu mai simt în roata maşinii nicio denivelare când calcă pe şina metalică.
Mai există în aceste capete de traversă denumită generic „BI-BLOC” (pentru că are două corpuri şi nu unul singur ca la traversele de cale ferată) nişte plăcuţe metalice înglobate în capul din beton a traversei (dar înafara lui, ca nişte tălpi suporţi) ce sunt străpunse de nişte şuruburi al cărui filet are menirea de a regla milimetric înălţimea traversei înainte de înglobarea prin betonare a întregului sistem faţă de cota fixă a căii.

02
Şi aşa sunt convins că v-am obosit cu nişte detalii pe care nu le-aţi înţeles şi nici nu vă interesează în mod special, dar ceea ce doresc eu să pricepeţi dumneavoastră de la mine, este preocuparea în detalii extrem de amănunţite a acestei tehnologii noi, ce în final te fac să mergi în tramvai şi să simţi că pluteşti pe un nor, fără să auzi mai mult decât un eventual fâşâit pe care abia dacă poţi să-l percepi.
Întâmplarea a făcut să merg cu un astfel de tramvai tip „Pullman” cum l-am botezat eu la Linz, în Austria, chiar în anul premergător celui în care ei şi „Sighiul sasului” au fost declarate Capitale Culturale Europene. Am văzut acolo atunci prima oară cum se intervenea în carosabil la şina de tramvai şi apoi am văzut la Iaşi fix aceeaşi metodă pe primul tronson din Canta. Am ştiut că ăla e lucru nemţesc.
Ca să mă înţelegeţi mai bine, v-am dat mai sus nişte fotografii de pe un şantier „de afară” unde toţi lucrează „nemţeşte” şi mai apoi veţi vedea unde i-a dus capul ticălos pe mafioţii ieşeni.
Fiţi convinşi că atunci când ne-au finanţat reabilitarea infrastructurii căii de rulare a tramvaielor, ăia din Europa cea adevărată au ştiut care sunt costurile şi au hotărât să ne finanţeze numai „un lucru bine făcut” care ţine cel puţin cincizeci de ani dacă nu cumva şi o sută…Asemenea lucrări de reabilitare un oraş de talia Iaşului, practic nu le mai are decât în secolul următor!

IMG_1208
Pentru că refacerea infrastructurii pentru tramvai a pornit prin toată Europa, s-a creat şi o industrie orizontală ce asigură toate piesele şi dispozitivele necesare acestei noi tehnologii începând de la plăcuţele metalice, grinzişoarele cu zăbrele, şuruburi, piuliţe, amortizoare cauciucate şi desigur o Fabrică de Traverse. Evident spun „O” fabrică simbolic, dar or fi mai multe că se cer sute de mii de traverse speciale. Toate sunt standardizate şi în anumiţi parametri de calitate.
Aşa cum am arătat mai sus, în Europa la ora actuală cea mai tare şi de referinţă firmă care a inventat sistemul, l-a experimentat şi l-a dezvoltat asigurând cea mai performantă proiectare şi consultanţă este firma nemţească RAIL ONE.
RAIL.ONE oferă soluţii speciale.
Sistemul RHEDA CITY a fost folosit pe o lungime de 5000 ml, pentru prima data in Varsovia – Polonia, pe linia Aleje Jerozolimskie. Aditional la livrarea sistemului „înşina”, RAIL.ONE a fost responsabil si de partea de inginerie si asigurare a calitatii pentru acest proiect.
La Haga, “Oraşul Păcii şi al Justiţiei,” după transformarea cu succes a liniei de tramvai “Aaltje Noorderwierstraat,” RAIL.ONE a primit acum un al doilea contract: instalarea sistemului RHEDA CITY, plus supervizarea sistemului, pentru conversia şi întreţinerea liniei de pe pod în lungime de 800 m de-a lungul Bibliotecii Regale.
În România, la Bucureşti, după cîştigarea contractelor pentru liniile “Bulevardul Maraşesti” şi “B-dul 1 Dec. 1918”, RAIL.ONE a primit acum şi proiectele “Iancu de Hunedoara” şi “Sos Oltenitei,” cu livrarea de traverse TB/ZB. RAIL.ONE urmează să livreze un număr total de aprox. 20.000 m de linie pentru aceste proiecte din Bucureşti.
O linie mai mare de 130 km în sistem RHEDA CITY a fost instalată în multe oraşe germane. Proiectul de transport pe şină pe distanţe scurte Nord Sud din Köln pentru Autoritatea de Transport din Köln, cel mai mare proiect de infrastructură urbană din Germania – reprezintă o provocare deosebită. Aproape întreaga linie, în lungime de 4 km, este subterană – inclusiv o secţiune de 30 m sub Filarmonică. Pentru a evita deranjarea spectacolelor, liniile trebuie să respecte specificaţii extrem de stricte de protecţie împotriva zgomotului şi vibraţiilor. RAIL.ONE livrează peste 650 m de linie, inclusiv traversele, aparatele de cale, pentru prima etapă de construcţie şi asigură supervizarea.
Am făcut acest expozeu ca să vă faceţi doar o idee despre ce oameni şi ce tehnicitate şi tehnologii pun la punct în Vest şi să înţelegeţi ce ticăloşie s-a făcut la noi la Iaşi de nişte târtani ordinari puşi numai pe jaf!
Acuma că ieşenii s-au obişnuit cu faptul că aceşti idioţi fură orice, oriunde şi oricând, mai treacă-meargă, dar gândiţi-vă că Uniunea Europeană ne dă bani din impozitele pe care înafară de noi românii pe care le dăm la coşul UE, alte popoare îşi aduc un mult mai mare aport!IMG_1194
Vedeţi acum revolta ţărilor europene în privinţa Greciei, care a procedat în timp la nivel guvernamental sifonând fonduri acordate altor scopuri ca politică de stat, aproape similar cu modul cum sifonează la Iaşi mafia lui Nichita fondurile europene! Spun mafia lui Nichita pentru că nu este DOAR mafia PSD. Aici există complicităţi în TOATĂ clasa politică, iar jaful banilor publici a început încă din vremea lui Simirad!
Politicieni de astăzi – de la cei locali la cei naţionali – au acum o altă optică de a face rost de bani pentru furat: vor cât mai multe fonduri pe proiecte europene bine întocmite conform standardelor de acolo, dar fură lucrând „româneşte” cu materiale mult mai ieftine şi mai proaste, cu etape tehnologice la lucrări ascunse care sunt sărite cu bună ştiinţă dar încasându-se banii respectivi!IMG_1212
Nu cunosc dedesupturile contractelor economice derulate în timp de firmele amestecate cu Primăria Iaşi pentru tot felul de lucrări – asta este treaba procurorilor DNA să afle în amănunt astfel de aspecte, bineânţeles dacă nu cumva se tem de Emilian Eva! Se pare că el este cloşca sub ale cărei aripi se adăpostesc puii de ulii şi de corbi…
Priviţi însă ce i-a dus capul pe ticăloşi.
În timp ce se atacaseră în devălmăşie în tot oraşul o sumedenie de şantiere de eram înebuniţi cu toţii, a început să se lucreze la tronsonul infrastructurii de tramvai pe Elena Doamna de la Hotel Europa spre Bucşinescu brusc şi pe neaşteptate. A fost doar un anunţ discret în Ziarul de casă care stă de vorbă cu oamenii a lui Chirica se pare… Era anul 2012.

IMG_1217
Concomitent se atacase şi tronsonul de pe strada Gavril Musicescu de la Liceul Naţional la Rond Fundaţie.
Nichita şi gaşca sa USL-istă cu Fenechiu şi ai săi aveau nevoie disperată de bani! Urmau trei campanii electorale unde se dădea o bătălie pe viaţă şi pe moarte cu hydra băsistă…Dăduseră jos guvernul MRU şi acum aveau nevoie urgentă de legitimare a poporului prin vot, dar anul financiar şi bugetul fusese împărţit de guvernul Boc şi resursele se aflau în mâna PDL-ului.
Soluţia găsită: cât mai multe fonduri şi proiecte europene!
Dacă portocalii au devalizat la greu fondurile europene cu Programul Shapard a câte un milion de euro bucata aruncaţi în noroaiele coclaurilor româneşti, acum se cereau numai proiecte bine fundamentate.
Nu-i nimic, le facem cum vor ei să dea banii şi ştim noi cum să furăm! Aşa şi-au zis şi aşa au şi făcut.
Ţineţi minte ce se mai fălea Nichita că el a adus la Iaşi cei mai mulţi bani pe proiecte europene? Sictir!
Cum v-am arătat, doar traversele „bi-bloc” sunt individual, la bucată, o imensă tehnologie înglobată.
Nu cunosc eu – dar procurorii trebuie să afle – cât este preţul corect DE IMPORT al unei asemenea traverse bi-bloc.
La fel, cât costă elementele din cauciuc pentru amortizare.
Trebuie văzute Caietele de Sarcini de proiectare, de consultanţă, de execuţie. Trebuie apoi văzute proiectele şi actele firmelor ce au executat lucrările. Absolut toate derogările de la proiect, cine le-a dat şi a semnat asumându-şi schimbarea soluţiei iniţiale, cui i-au mai crescut conturile bancare sau i-a răsărit o vilă pe un teren al bunicilor.
La un moment dat CINEVA – în deplină cunoştinţă de cauză – a hotărât să nu se mai importe traversele bi-bloc şi să se confecţioneze probabil într-o hală a RATC Iaşi nişte porcării care să semene cumva cu ceea ce au văzut ticăloşii în proiect şi s-au gândit să asimileze.
Au luat din pământ şina de tramvai ruginită de pe strada Gavril Musicescu şi au hăcuito în bucăţi turnând la capete în nişte tipare, beton, după ce în prealabil sudaseră manual nişte şuruburi recuperate aşa cum puteţi vedea în fotografii!
UE ne dă bani să facem lucruri temeinice, lucruri de valoare şi nişte nemernici fură fără nicio jenă constituiţi în bandă organizată milioane de euro adaptând după ureche soluţii empirice şi materiale RUGINITE de la fier vechi care nu numai că nu au nicio garanţie de timp, dar pun în pericol însăşi siguranţa circulaţiei călătorilor!
Nu vă mai spun că idioţii nu au mai montat acele amortizoare din cauciuc PENTRU CĂ NU LE AVEAU!
Europenii adevăraţi – nu pârâţi ca noi – şi-au schimbat între timp şi parcul de vehicule electrice şi astăzi produc unităţi de transport adecvate noii structuri a căilor de rulare, cu amortizoare pe perne de aer, cu senzori speciali de compensare a celei mai mici denivelări.
Droagele lui Simirad şi ale lui Nichita au sistemul vchi de amortizare al vagoanelor cu arcuri care mergeau pe şinele vechi legănându-se ca barca pe valuri de te apuca groaza când erai în tramvai.
Duritatea sistemului RHEDA CITY care este încastrat în sistemul rutier are prin proiectare şi elemente amortizoare direct sub şină din cauciuc. Pe Elena Doamna sigur nu sunt!
Din câte cunosc eu, tronsonul de pe Elena Doamna a fost şmenuit de un „consorţiu” format din nişte urechişti falimentari de la SCCF Grup, Citadin şi …RATC! Şuşanea cu lăutari ca la Cogeasca! Acolo s-a lucrat cu cea mai mare viteză să nu se prindă lumea.
Despre minunile firmei SCCF cred că aţi mai auzit şi cu ocazia „Marelui Zid” ieşean de la Fundaţie care a fost lucrat sub comanda Meşterului Manole – salariat al stimabilului domn Paul Butnariu – Marele Mogul SCCF Moldova. Este unul din abonaţii de casă al tandemului mafiot Nichita-Chirica. Omul mai este şi mare şef la Camera de Comerţ şi Industrie Iaşi unde se mestecă altă mămăligă…
Gurile rele spun că „mister” Paul ar fi şi el pe „lista ruşinii” alături de nişte inşi eRectori şi de popa Teo fan PSD. Prietenii ştiu de ce!
Se mai spune că unii au norocul prostului. Este cazul meu. Dacă eram deştept, trebuia să mă ducă mintea mai demult la aceste probe pe care prin iarnă le văzusem fugitiv pe undeva cred întâmplător, dar nu avusesem acel declik.
Cum sunt abonat la sit-ul Youtube, primesc periodic „noutăţi” şi probabil că-mi citesc gusturile cu progranul lor de căutări. Pe mine mă interesează lucruri tehnice din transporturi şi căi de comunicaţii.
Mă trezesc cu un videoclip cu un titlu curios: TRAVERSA UE. Iniţial nu înţelegeam ce traversează UE. Am deschis şi am rămas mut ca Omerta.
Văd că e vorba despre Iaşi şi despre lucrările de la şina de tramvai de aici. Citesc şi mă cutremur. „E tare! Uite dovada!” – îmi zic. La sfârşit câteva fotografii mă dumiresc
Acolo am găsit şi autorul spotului. Mai departe am făcut-o uşor pe jurnalistul de investigaţie. Am găsit omul că situl e public pe Youtube şi acum am un set de dovezi de peste cincizeci (!) de poze originale! Diferenţa dintre mine şi el este mare, pentru că eu chiar mă pricep la acest domeniu şi ochiul, cu mintea mea au văzut mult mai departe decât ceea ce l-a deranjat pe el estetic intuind că ceva „nu-i cusher”.
El l-a trimis unor „organe” de presă care nu au avut nicio reacţie. Ba CULMEA CULMILOR a înmânat direct în cangea diavolului Băsescu Dosarul când acesta a vizitat Iaşul acum un an cu speranţa nedisimulată că însuşi Chiorete va lua taurul sau vaca de coarne şi va declanşa jihadul contra mafiei!
Faptul că acest Talpa Iadului nu a mişcat niciun deget, îmi confirmă mie supoziţia mea veche că Nichita şi Băsescu au rădăcini mafiote vechi, din vremea când huţupanul nostru îl avea şef în PD pe marinarul ceacâr. Pentru ambii, glonţul ar fi cea mai uşoară soluţie….Se aseamănă ca doi siamezi legaţi de ticăloşie.
Cu presa ticăloşită unt două posibilităţi: ori cineva i-a speriat şi le-a închis gura într-un fel, ori cu toţii sunt nişte idioţi şi nu ştiu ce comoară au avut în mână. Ea e la liber pe Internet, doar să vrei să întinzi mâna şi s-o apuci!
Eu am înţeles! Omul a pus filmul pe Youtube şi mai mult nu a ştiut nici el ce să facă. Dar eu am văzut ceea ce recunosc că poate sesiza dacă vrea şi baba Safta de la Cârchiţi. Oare partea lui Eva cât a fost să nu existe niciun dosar? Dar alţii cu cât au fost plătiţi ca să tacă? În mafie fiecare are rolul lui: unul e creierul, altul execută, altul „ţine de şase” şi prada se împarte egal. Eva a stat de şase ţinând tira. Altfel nu se explică!
Ce se întâmplă cu Iaşul şi bugetul său dacă UE ne cere pe bună dreptate banii înapoi?
Oare cât timp vom mai răbda noi să fim luaţi de idioţi şi alţii să se pozeze în bermude roz şi sandale la Santorini şi Monaco dându-şi întâlnire cu curva lui Adam prin lume?
Sincer, cred că ar fi posibil dacă ar exista Justiţie ca o jumătate din populaţia Iaşului să intre la puşcărie şi să se confişte averea devalizată de Nichita şi ai săi de la UE!
Legea prevede ca în orice investiţie unde există etape cu lucrări ascunse să se facă fotografii ale fiecărei faze înainte de a fi acoperită de alte lucrări. Mai prevede să se întocmească şi Procese Verbale de Lucrări Ascunse semnate de reprezentanţi ai Proiectantului, Constructorului, Consultantului şi Beneficiarului – eventual cu un martor delegat al Inspectoratului Pentru Lucrări în Construcţii.
La noi toţi sunt numiţi politic şi o mână spală pe alta. Vă spun clar: chiar dacă semnătura lor nu se află pe acte, această golănie nu putea să se întâmple fără ştirea şi ACCEPTUL lui Nichita şi Chirica!
Tot „UE” scrie şi pe telescaunul ruginit de la Ciric şi pe aleile scufundate în mocirlă şi pe piscinele ce arată ca fântânile arteziene din Piaţa Unirii!
Până când, băăă, până când?
Vom continua să predăm lecţii pentru neiniţiaţi. Ţineţi aproape!

One thought on “Mmmm…UE! ŢEAPĂĂ!

Comments are closed.