21552005_135697897045083_7176867419974862491_o

FATA MORGANA „A8”

Zău că mi-e greață! Zău că mi-e silă, dar conștiința de om integru, de meseriaș cu experiență în domeniul exploatării drumurilor unde am făcut carieră, ca și în domeniul politicii, unde m-am frecat de tot soiul de oameni – de la jigodii de javre până la sfinți – nu mă lasă să mă fac că nu văd Prostia, Ipocrizia, dar mai ales Tembelismul proverbial românesc.
Așa cum marinarii simt în nări venirea furtunii când cerul este senin cât vezi cu ochii, așa cum popii îi miroase a colivă încă de la ultima împărtășanie sau cum Primarului îi adie parfumul de șpagă numai citind o cerere de autorizare, tot așa și eu cunosc și simt de la o poștă toți viermii pe care și hoiturile îi refuză să-i mai găzduiască și îi știu pe toți aceia care vor să se aburce pe geamul Istoriei zgrepțănându-se cu osârdie pe pervazul unor teme importante cu care societatea civilă se confruntă, dar în melancolia și indolența ei idioată se complace și privește tâmp la niște trompetiști care îi preia problemele și le strigă în văzduh în gura mare ca și cum cu asta se pot legitima ca să se așeze într-o zi înaintea mulțimii cu pretenție de lideri.
Am scris mult pe această temă și nu voi înceta să o fac spre furia și disperarea acestor limbrici care se fac doar că empatizează cu populația Moldovei și agită în continuare spiritele cu mult visata autostradă A8: Iași – Tg. Mureș.
Am dat atâtea argumente, am explicat ca la tâmpiți de atâtea ori de ce această „șușa” nu se va construi prea curând (mă refer în timpul vieții multora dintre noi), încât nu repet decât concluziile, ca să am un fir de legătură cu ceea ce voi scrie mai departe.
România NU HOTĂRĂȘTE pe unde se fac autostrăzile, nu dispune nici măcar de posibilitatea de a alege prioritățile traseelor și mai ales, nu este lăsată să construiască rețeaua de autostrăzi cu banii europeni!
Indiferent ce partid politic se află la guvernare, indiferent ce personalitate va conduce țara sau partidele, autostrăzile urmează in alt traseu de aprobare și țin de alte criterii de finanțare și execuție decât cele făcute publice și stipulate prin legi românești și Normative tehnico-economice europene.
Problema este că TOȚI politicienii știu asta, li se spune când ajung din greșeală sau ca răsplată parlamentari și încep să se burice ei ca să facă rahatul praf. Imediat liderul de grup parlamentar, liderul de partid, îl cheamă deoparte – eventual la un șpriț – și-i spune puriului „mergi pe burtă, mai în surdină cu asta, că aici știm noi ce și cum se procedează”.
Aceasta pentru simplul motiv că rahatul nemțesc pute nemțește iar căcații românești aflați la vedere put urât ca niște căcați.
Suntem un neam de rahat, lași și cârcotași, ipocriți, hoți, delăsători, mincinoși și îngâmfați și așa cum sunt majoritatea din membrii nației tot așa ne sunt conducătorii – de la nivel de comună, parohie, oraș, loc de muncă și până la sasul nazist care tot din prostia românească s-a instalat pe oliță la Palatul Cotroceni înlocuind Javra Ceacâră.
Chestia cu autostrada Iași – Tg. Mureș a început să o ventileze propaganda liberală ieșeană din timpul când era condusă de deținutul de drept comun Relu Fenechiu ce își dorea nespus de tare să fie numit paznic peste oi și anume Ministru al Transporturilor.
Jigodia chiar a reușit să ajungă asta și doar Bunul Dumnezeu a făcut ca la puțin timp după numire să fie priponit la Frână de ordinul dat de Javra Ceacâră, care oricum nu agrea ca alți escroci să-i facă lui concurență.
Relu Fenechiu folosindu-se de firmele proprii și altele satelit care formau un fel de cartel nevăzut al crimei organizate a reușit să facă cel puțin un Studiu de Fezabilitate pentru această autostradă de la care a încasat 13 milioane de euro cu TVA și în urma căruia nu s-a folosit nimeni decât poate vreun arhivar cufurit rămas fără hârtie igienică.
Dacă mai stătea pe funcția dobândită la Transporturi cine știe câte altele mai făcea, câte proiecte de podețe, troițe și benzinării își mai făceau loc „copy-paste” pe albul hârtiei, dar Dumnezeu drăguțul a făcut ceva și i-a schimbat la timp macazul.
După priponirea lotrului Fenechiu au rămas să mestece chewing-gum-ul autostrăzii foștii săi locotenenți care au exacerbat problema până la paroxism, fiind preluată și de ciocoimea roșie pesedistă, dar și de reptilele băsiste escamotate în dihănii care foșgăie în partidulețe fantomă de sorginte băsistă, precum M10, Forța Moldova, PMP, Pentru Iași, susținute de o puzderie de ONG-uri satelit care spală bani străini ca să acumuleze la momentul alegerilor un capital politic cu care speră ei să răstoarne supremația vechilor și actualelor partide în care ei nu au loc și să vină în „capu la masă” cu o temă stringentă pentru o juma de țară.
Pentru aceste javre ce se folosesc chiar de niște necesități firești ale populației Moldovei care rămâne izolată cu perfidie de aceia care fac jocurile interesate ale Bruxelles-ului urmărind scopuri ascunse la vedere a rămas problema autostrăzii A8 un „leit-motiv” simplu și ușor de mestecat cu care fac o presiune constantă și interesată în societate, chiar dacă sunt în cunoștință de cauză că deocamdată, 10-15 ani autostrada A8 nu are nicio șansă de execuție.
Ei nu știu nimic altceva, nu-i duce mintea la nicio alternativă concretă, latră la lună cerând autostrada Iași – Tg. Mureș ca și cum de asta depinde viața, averile și funcțiile unor alte jigodii rămase pe dinafara ospățului.
În ultimii 15 ani am scris mai multe Programe de Guvernare Locală pe care le-am furnizat Presei, l-am furnizat PNL Iași, le-am făcut publice pe blogul personal, pe facebook, l-am trimis nominal unor oameni din presa locală, dar cu toții s-au ferit să-l dezbată sau s-l menționeze ca variantă de lucru ca dracu de tămâie pentru că era evident că era ceva viabil, plauzibil, ceva cu viziune pe termen scurt, mediu și lung și niciun partid aflat la putere sau în Opoziție nu se compromitea să recunoască ceva elaborat mai bine de alte minți decât cea a unor tembeli proprii care au tot interesul să mențină un haos controlat din care să poată curge bani murdari din care se alimentează politicienii și găozarii din Presă.
Scriam în ultimul Program de Guvernare Locală printre altele despre necesitatea concentrării eforturilor C.J. Iași – dar și ale celorlalte județe din Moldova – să facem abstracție de inexistența autostrăzii care ne leagă direct cu Vestul sau cu porturile dunărene și Marea Neagră, să scuipăm în palme și să ne dezvoltăm cu forțe proprii Aeroportul Internațional Iași pe care să-l dotăm cu hangare de întreținere și parcare aeronave, cu zone cargo, cu echipamente de ultimă oră de balizaj pentru orice vreme, cu căi de acces rutiere largi și directe cu orașul și drumul european E365, să accelerăm construcția podului rutier Ungheni și să grăbim modernizarea D.J. Iași-Holboca-Ungheni cu legarea sa direct la Aeroport, să facem naibii mai repede acel Centru Nodal de Transport pe care liberalii l-au vehiculat pe timpul scurt cât a rezistat Adomniței la șefia C.J., să trecem la un program sistematic de reparație capitală, de modernizare a principalelor axe rutiere județene și ulterior ale celorlalte de legătură și înființarea unei Întreprinderi proprii a Consiliului Județean care să se ocupe de ÎNTREȚINEREA acestor drumuri după modelul DRDP și a Secției de Drumuri Naționale Iași. Degeaba arunci bani în reparații și modernizare și apoi abandonezi un traseu cu anii! Zilnic necesită în-tre-ți-ne-re!
Am arătat că în cel mult 2 mandate (oricum mult mai repede decât se va construi autostrada fantomă Iași – Tg. Mureș) vom avea o rețea județeană viabilă și modernă de drumuri care vor permite accesul rapid și ușor până la fiecare comună, iar mai departe la fiecare sat sau cătun, ceea ce va declanșa o explozie în economia locală în mediul rural unde se vor dezvolta pe orizontală automat servicii și ramuri ale industriei mici, turismul rural, populația județului va avea imediat acces la școli superioare, vor avea acces la sănătate prin facilitarea navetei profesorilor și a medicilor sau cadrelor sanitare medii în ambele direcții, ceea ce va crește nivelul d e trai și asta prin creșterea economiei locale.
Dezvoltând puternic mediul rural în toată Moldova ne vom trezi dintr-o dată că investitorii ne vor căuta, că vor rămâne uimiți și plăcut impresionați de posibilitățile de deplasare pe tot cuprinsul județelor și EI vor fi aceia care vor cere și atunci vor impune accelerarea construcției de autostrăzi care să lege Moldova (inclusiv R, Moldova) la restul țării!
De ce punem carul înaintea boilor? Pentru că deocamdată noi avem doar boi și nu avem car!
Haideți oameni buni să ne apucăm imediat să ne facem care și apoi să schimbăm boii care ne conduc cu armăsari puternici, buni de muncă și atunci să vedeți cum ni se schimbă viața.
Întâmplarea face să cunosc multe dintre tristele figuri care se așează în fruntea așa zisei societăți civile și strigă ca din gură de șarpe că „vrem autostrada Iași – Tg. Mureș” de parcă numai din asta constă traiul nostru viitor.
Ca această autostradă să fie eficientă și să fie cu adevărat dorită de întreaga națiune, Moldova trebuie să poată dovedi că este capabilă să se ridice singură din noroaie, că are oameni inteligenți, harnici și cu viziune care sunt capabili să conducă. Ce interes ar avea azi ardelenii ca România (UE) să arunce acum bani pe autostrada Iași – Tg. Mureș? Ce i-ar aduce pe ei la Iași, la Vaslui sau Botoșani? Nu sunt mai interesați să aibă legături directe cu Vestul și cu Marea Neagră? Cine e atât de tembel la Iași să creadă că ardelenii empatizează cu populația Moldovei că nu are acces rapid către Vestul Europei?
Ia să ne dezvoltăm la superlativ agricultura, industria alimentară, schimbul de mărfuri cargo prin aer cu alte mari aeroporturi ale lumii peste restul țării, devenind noi un pol de interes pentru marile companii care pot face la Iași un cap de pod ca orice alt mare aeroport al lumii civilizate!
Ia să avem străzi normale, parkinguri, zone de agrement, legături directe și perfecte rutiere cu mânăstirile din Neamț și nordul Moldovei, ia să facem noi niște huburi agricole imense la Bârlad și Botoșani de exemplu, în care să putem prelua marfă din Basarabia și Ucraina și ne vor sufoca investitorii străini care ne vor cere să facem autostrăzi!
Atâta timp cât voi vedea în fruntea organizatorilor unor marșuri sau a altor manifestări menite să coaguleze oamenii și să-i incite la revoltă pentru a legitima ulterior niște javre băsiste ascunse sub fusta urât puturoasă a Monicăi Macovei, eu NU voi crede și nu mă voi ralia acestui strigăt la care din necunoaștere sau din interese meschine se raliază mulți oameni curați și naivi de care se încearcă a se profita.
Un idiot călare pe un motor cuvânta ca un prost – televizat pentru scandal și rating de „breaking news” – că „noi suntem societatea civilă, noi nu avem în spate oameni politici și noi vom da votul numai acelor politicieni care semnează Petiția noastră!”
https://www.facebook.com/129963990951807/videos/136425323639007/
Să mori tu javră cretină? Pe bune? Adică să dau iarăși votul unui Petrică Movilă, Maricel Popa, Gheorghe Nichita, Mihai Chirica, Marius Bodea, Dumitru Oprea, Ciuhodaru, Gavrilă, Burlea, Botez, Chirilă,etc doar că semnează acea Petiție scurmată de niște găini cu gripă aviară la creastă ca voi?
Hai sictir!
https://www.facebook.com/Impreuna-pentru-Autostrada-Ia%C5%9Fi-Tg-Mure%C5%9F-129963990951807/